یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
آثار هنرمندان کارتونیست در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد

خراسان شمالی- رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: آثار اعتراضی ۳۳ هنرمند کارتونیست ایرانی و خارجی با موضوع حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه، در کتابی تحت عنوان «بیمارستان منطقه جنگی نیست» منتشر خواهد شد.

اکرم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد اظهار کرد: هنر زبانی مشترک بین همه انسان‌ها است و هنرمندان آگاه و هوشیار بار دیگر از این زبان مشترک برای نشان دادن بی‌عدالتی و نمایش رنج همنوعان خود بهره بردند.

وی بیان کرد: ۳۳ هنرمند کاریکاتوریست و کارتونیست در قالب ۴۸ اثر را از ۲۲ کشور دنیا، در واکنش به این عمل غیر انسانی و شنیع رژیم صهیونیستی و به نشانه اعتراض کشتار مردم غزه، دست به خلق اثر زدند.

صدیقی با اشاره به ماده ۱۹ کنوانسیون ژنو، با این مضمون که بخش‌های پزشکی اعم از بیمارستان یا واحد خدمات درمانی سیار تحت هیچ شرایطی نباید مورد حمله قرار گیرند و مناطق امن محسوب می‌شوند، افزود: در شرایط کنونی غزه، بی‌گناهی و بی پناهی ساکنان به خصوص کودکان مظلوم و معصوم غزه بر کسی پوشیده نیست.

وی در پایان با اشاره به اینکه این آثار به همت عباس ناصری؛ مسئول خانه کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی جمع‌آوری شده است، خاطر نشان کرد: با تعامل و ارتباط با صاحبان آثار و هنرمندان، آثار هنری خلق شده، که برای اولین بار تولید و به نمایش گذاشته و گردآوری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها