پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
رونمایی از بسته محتوایی شعر سبک فاطمیه در حرم مطهر رضوی

خراسان‌رضوی- به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، آئین رونمایی از بسته محتوایی شعر سبک فاطمیه در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، جانشین معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در این مراسم که با حضور شاعران آئینی، ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) در دفتر اداره مراسم و آئیین ها در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: بسته محتوایی شعر سبک فاطمیه شامل مجموعه‌ای از اشعار است که توسط شاعران آئینی در وصف بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) سروده شده است.

حجت‌الاسلام عبدالله بخشی افزود: این سروده‌ها در قالب یک بسته محتوایی در اختیار ستایشگران، مداحان و مجریان گذاشته می‌شود، تا ویژه مراسم‌هایی که به مناسبت ایام فاطمیه در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این بسته محتوایی توسط همکاران ما در اداره مراسم و آئین‌های حرم مطهر رضوی جمع‌آوری شده و شامل دو جلد است که از همه قالب‌های شعری از جمله غزل، قصیده، دو بیتی، رباعی و … در آن استفاده شده است.

جانشین معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: این بسته محتوایی دارای پنج فصل شامل غزلیات مهدوی و همچنین مرثیه حضرت صدیقه طاهره (س) است و بخش پایانی آن نیز به موضوع مقاومت به عنوان موضوع روز جهان اسلام اختصاص دارد.

رونمایی از بسته محتوایی شعر سبک فاطمیه در حرم مطهر رضوی

علیرضا خاکساری؛ شاعر آئینی حرم مطهر رضوی در حاشیه این مراسم گفت: این بسته به همت کارگروه شعر محتوای آئینی حرم مطهر رضوی و به فراخور مناسبت پیش رو یعنی ایام شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه گرآوری شده است که در اختیار مداحان حرم مطهر قرار می‌گیرد.

وی افزود: کارگروه شعر محتوای آئینی حرم مطهر رضوی شامل اعضای تکیه نوکری و همچنین شاعران آئینی؛ سید رضا یعقوبی آل، رضا رحیمی عنبران، نوید اطاعتی، سید رضا وفایی و یاسر رحمانی است که اشعار این بسته را از بین دیوان‌های مختلف شعر انتخاب و گزینش کرده‌اند.

روح‌الله راوی‌نیا یکی دیگر از شاعران آئینی نیز در حاشیه این مراسم گفت: موضوعی که در این بسته محتوایی ارائه کرده‌ام، موضوع مقاومت اسلامی و مردم مظلوم غزه است تا در مراسم دهه فاطمیه توسط مداحان خوانده شود.

وی تصریح کرد: برگزاری آئین رونمایی از بسته محتوایی ایام فاطمیه فرصتی را فراهم می‌کند تا شاعران آئینی و ستایشگران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها