پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
کاهش تقاضا در بازار کاغذ

بازار کاغذ و مقوا طی دو هفته اخیر ثبات نسبی را تجربه کرده است، امروز هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ به قیمت یک‌میلیون و 240 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دو هفته اخیر، بازار کاغذ و مقوا در ثبات نسبی گدشت؛ در این مدت نه‌تنها بهای کاغذ رشدی نداشت بلکه تا حدودی کاهش قیمت نیز به ثبت رسید.

کارشناسان بازار معتقدند که کمبود تقاضا برای خرید کاغذ دلیل عمده این ثبات و کاهش قیمت‌های ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی است.

نگاهی به بازار کاغذ و مقوا در روز پنجشنبه (دوم آذرماه) نشان می‌دهد که هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ به قیمت یک‌میلیون و ۲۴۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود، همچنین هربند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ حدود یک‌میلیون و ۴۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

بهای کاغذ تحریر ۸۰ گرمی سایز ۷۰ در ۱۰۰ نیز یک‌میلیون و ۵۹۰ هزار تومان و قیمت کاغذ سایز ۶۰ در ۹۰ نیز یک‌میلیون و ۴۹۰ هزار تومان است.

کاغذ گلاسه نیز به تناسب نشان تجاری کشور تولیدکننده، کیلویی ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

فروشندگان بازار کاغذ و مقوا بر این باور هستند که بهای کاغذ و مقوا برای ایجاد شوک در بازار طی هفته آتی افزایش خواهد داشت اما این افزایش مقطعی است و قیمت‌ها مجدداً سیر نزولی خواهد داشت.

کاهش تقاضا در بازار کاغذ

نگاهی به بازار سایر ملزومات حوزه چاپ و نشر نیز نشان می‌دهد که در بخش مرکب، هر کیلو مرکب گلاسه خارجی حدود ۳۱۰ تا ۳۲۰ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۲۹۰ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۳۵ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۲۵ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۱۸۶ هزار تومان عرضه شده است.

هرکیلو چسب سرد ایرانی نیز حدود ۱۱۰ هزار تومان و چسب گرم، کیلویی ۲۵۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است، بهای هر گالن الکل ایزوپروپیل حدود ۹۵ هزار تومان و زینک دو ورقی چینی حدود ۸۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها