سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
«نمایشگاه سیار کتاب» در قشم گشایش یافت

هرمزگان - سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: «نمایشگاه سیار کتاب» در قشم گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، صالحه ایرانمنش بحری از گشایش نمایشگاه سیار کتاب در سرزمین آب و آفتاب خبر داد و گفت: این کتابخانه به مناسبت هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار و با هدف آشنایی و ترویج فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان شهرستان قشم گشایش یافت.

وی ادامه داد: طرح کتابخانه سیار به مناسبت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» و با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان مدارس بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس با فرهنگ کتاب و کتابخوانی به اجرا در آمده است.

وی افزود: این نمایشگاه سیار با هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره آموزش و پروش قشم و موسسه قرآن و عترت فاطمه الزهرا (س) با ۲۵۰ عنوان کتاب به مدت ۲ ماه هر روز به یک یا دو مدرسه این شهرستان خواهد رفت.

او اضافه کرد: این نمایشگاه سیار در نخستین ایستگاه کتابخوانی، در مدرسه ابتدایی دخترانه سماء شهر قشم گشایش یافت که با استقبال بسیار خوب دانش آموزان این مدرسه مواجه شد.

ایرانمنش بحری ضمن اشاره به نقش و جایگاه کتاب و کتابخوانی در گسترش دانش و ارتقای آگاهی عمومی در بین قشموندان گفت: پیشرفت فرهنگ در هر جامعه بستگی تنگاتنگی به میزان مطالعه فردی و برخورد شایسته افراد آن جامعه با کتاب و کتابخوانی دارد.

شهرستان قشم بزرگ‌ترین جزیره غیر مستقل جهان شامل: جزایر قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها