سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
سازمان بازرسی آماده همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم کتابخوانی در جامعه تقویت شود باید هزینه کتاب کاهش پیدا کند گفت: آمادگی همکاری‌های لازم برای انجام تکالیف دستگاه‌ها برای تقویت حوزه کتاب در این سازمان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ذبیح‌الله خدائیان، سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) در دیدار با رئیس نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ ضمن تبریک ایام دهه کرامت و تقدیر از دست‌اندرکاران این نمایشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور ناشران سراسر کشور و استقبال مخاطبان و تلاش برای انجام خدمات به ناشران و بازدیدکنندگان به بهترین شکل، بسیار ارزشمند است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر امر کتابخوانی و اینکه هیچ‌چیز جای کتاب را نمی‌گیرد بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با وجود اینکه فضای مجازی کتاب را کمرنگ کرده؛ باعث گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب زمینه ارتباط بین مخاطبان، نویسندگان و ناشران را فراهم می‌کند، گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه، نشان از اهمیت نمایشگاه کتاب دارد.

خدائیان با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم کتابخوانی در جامعه رونق پیدا کند، باید هزینه خرید کتاب کاهش پیدا کند، افزود: پرداخت یارانه خرید کتاب و خرید کاغذ و کمک به ناشران، باید در اولویت باشد.

وی گفت: در سازمان بازرسی برای اجرای قوانین و مقرراتی که لازم است در این حوزه به خوبی اجرا شوند در حوزه نظارت، نهایت همکاری‌های لازم به عمل خواهد آمد.

سازمان بازرسی آماده همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

احمدوند در این دیدار ضمن تشکر از توجه سازمان بازرسی به ابعاد فعالیت نمایشگاه کتاب، گفت: نمایشگاه کتاب، نمایشی از همدلی دستگاه‌های مختلف در یک کار ملی است و در زمینه برگزاری آن بسیاری از مجموعه‌ها همکاری می‌کنند.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به استقبال مخاطبان بیان کرد: نمایشگاه کتاب تهران این یک سرمایه ملی محسوب می‌شود که به برکت انقلاب اسلامی شده است.

احمدوند به بازدید با دقت‌نظر بالای روز گذشته رهبر انقلاب از نمایشگاه اشاره کرد و افزود: وجود چنین رهبری برای ما نعمت است.

وی با اشاره به تاکید رهبری بر توجه و حمایت از تولیدکنندگان کتاب و تقویت میزان بن خرید کتاب افزود: براساس آیین‌نامه هیئت وزیران اختصاص یارانه کتاب برای معلمان و دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، اما با توجه به کمبود اعتبار این موضوع تا کنون حاصل نشده است که در این زمینه سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند برای تامین اعتبار به کمک دولت بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها