سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
 استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی جلد، راضی‌کننده بود

مدیر موسسه مطاف عشق گفت: ما برای رمانی از زندگینامه شهید حوزه هواوفضا به نام محمد مهدی لطفی نیاسر از هوش مصنوعی استفاده کردیم.

فهیم تواضع گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره استفاده از هوش مصنوعی در طراحی جلد کتاب‌های موسسه مطاف عشق توضیح داد: ما برای رمان زندگینامه شهید حوزه هواوفضا محمد مهدی لطفی نیاسر از هوش مصنوعی استفاده کردیم. اسم این رمان هنوز انتخاب نشده و قرار است این کتاب، دوماه دیگر رونمایی شود.

وی در توضیح چرایی استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی جلد این کتاب، گفت: برای طرح جلد این کتاب با گرافیست‌های مختلفی کار کردیم اما از نتیجه کار راضی نبودیم. سرانجام به پیشنهاد یکی از دوستان به سراغ هوش مصنوعی رفتیم. ایده‌ای که در ذهن ما بود توسط هوش مصنوعی به خوبی اجرا شد. ما ایده‌ای را که هوش مصنوعی ارائه داده بود به طراح دادیم تا آن را تکمیل کند. در نهایت طراح، ظرافت‌های طراحی را به این طرح اضافه کرد.

فهیم تواضع درباره ایده‌ای که برای طراحی کتاب به هوش مصنوعی دادند، توضیح داد: ایده، یک اتاق راداری بود که افرادی که گلوبال هاوک آمریکایی را نشاندند نقل می‌کردند ما برای این کار به این شهید بزرگوار متوسل شدیم و جواب گرفتیم. ایده ما این اتاق رادار بود که بچه‌ها درآن مشغول به‌کار هستند و فضای حضور شهید را هم ترسیم کنیم. این ایده را به هر طراح دادیم نتوانست با زینک به خوبی برای ما طرح بزند اما هوش مصنوعی به چیزی که ما می‌خواستیم به‌خوبی نزدیک شد. ما از اینکه هوش مصنوعی توانسته ایده ما را اجرا کند، خیلی راضی هستیم.

تواضع درباره هزینه استفاده از هوش مصنوعی گفت: یکی از دوستان ما که به صورت جهادی در موضوعات جبهه مقاومت و در فضای مجازی کار می‌کند با هزینه‌ای منصفانه این طرح را اجرا کرد.

گفتنی است موسسه مطاف عشق یک موسسه مردم نهاد است که درباره فضای جبهه مقاومت تولید می‌کند و کتاب‌های فرهنگ مقاومت را منتشر می‌کند. فهیم تواضع که ۴ ماه است مدیریت این موسسه را برعهده گرفته طراحی غرفه این انتشارات در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را برعهده گرفته است.

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را از اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها