یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
کتابخانه مستقل موقوفه کاظمی در شیراز افتتاح شد

فارس- کتابخانه عمومی مستقل موقوفه حاج محمدحسن کاظمی شیرازی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزار کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، آیین افتتاح کتابخانه عمومی مستقل موقوفه حاج محمدحسن کاظمی‌شیرازی، با حضور جمعی از مسئولان استان فارس همچنین جمعی از اساتید دانشگاه های این استان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، در این آیین ضمن تشکر از خانم هلن کاظمی عنوان کرد: اقدامات ماندگار خاندان کاظمی با هویّت و فرهنگ این مرز و بوم گره خورده است. خدمات گسترده‌ای که این خاندان در شیراز داشتند، بسیار اثرگذار بوده و همواره از تلاش‌های خیران در حوزه کتاب و کتابخوانی قدردانی می‌کنیم.

فیروزی ادامه داد: امروز در آستانه هفته کتاب شاهد افتتاح کتابخانه عمومی مستقل موقوفه حاج محمدحسن کاظمی شیرازی هستیم و این اولین کتابخانه مستقل فعّال استان فارس است.

وی به اهدای یک دستگاه خودرو توسط موقوفه کاظمی نیز اشاره کرد و گفت: نیّت خانم کاظمی در امر کتابخوانی بر هیچ‌کس پوشیده نیست‌. وی علاوه بر همراهی در انجمن خیّرین، یک خودرو برای ایجاد کتابخانه سیار نیز اهدا کردند و هزینه تجهیز آن را عهده دار شده‌اند که در تلاشیم تا پایان سال این خودرو با کاربری کتابخانه سیار تجهیز و برای مناطق محروم شیراز به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ضمن تقدیر از خانواده مرحوم ژیلا کریمی برای اهدای کتاب‌های کتابخانه شخصی وی به کتابخانه موقوفه کاظمی عنوان کرد: امیدوارم آثار و کتاب‌های زنده‌یاد ژیلا کریمی در راستای نیّت خیر و به منظور توسعه آموزش و پژوهش محقق شود.

کتابخانه عمومی مستقل موقوفه حاج محمدحسن کاظمی شیرازی دارای بخش‌های مرجع، مخزن عمومی و تخصصی با بیش از ۲ هزار نسخه کتاب در موضوعات حقوق، تاریخ و باستان شناسی، یک سالن با ظرفیت ۴۰ نفر برای مطالعه انفرادی قابل استفاده برای عموم و یک سالن برای پژوهش و مطالعات گروهی قابل استفاده برای دانشجویان و محققان و پژوهشگران است. بخش تخصصی باستان شناسی اهدایی کتابخانه شخصی زنده‌یاد ژیلا کریمی، موزه دار و باستان شناس پیشکسوت و پژوهشگر بنام و عضو شورای عالی علمی دایره المعارف بزرگ اسلامی است.

به گزارش ایبنا؛ این کتابخانه با مساحت کل ۴۱۸ مترمربع با زیربنای ۲۸۳ مترمربع به آدرس شیراز، دینکان، خیابان شهامت، کوچه ۴، آماده خدمت رسانی به شهروندان شیرازی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها