چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
۴۵ مقاله در همایش ملی ابن یمین مورد داوری قرار گرفت

سمنان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از داوری ۴۵ مقاله در همایش ملی گرامیداشت مقام ابن یمین فرومدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از شاهرود، فرشید فلاح لاله زاری غروب چهارشنبه در همایش ملی ابن یمین فرومدی در سالن پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان کرد: یکی از مهمترین بخش‌های فراخوان همایش مقالات درباره ابن یمین، اشعار و ویژگی های او بود که مورد استقبال خوبی نیز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ کارشناس مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کردند، افزود: ۴۵ مقاله در نهایت مورد داوری قرار گرفت و از نویسندگان این مقالات و پژوهش ها تقدیر شد.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این همایش با تلاش های فراوانی از ماه ها قبل مورد برنامه ریزی قرار گرفت و با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران دوشنبه در تهران گشایش یافت، تاکید کرد: امروز شاهد برگزاری این همایش در شاهرود و فردا نیز در فرومد، خواهیم بود.

فلاح با بیان اینکه روز سوم همایش در مزار ابن یمین برگزار می شود، گفت: اجرای ارکستر و گروه آوازی بر اساس شعر ابن یمین فریومدی تقدیر از پیشکسوتان و پژوهندگان قبلی و نیز برگزیدگان مقالات از برنامه های دیگر همایش بزرگداشت ابن یمین فریومدی است.

وی درباره نتایج مقالات برتر همایش نیز توضیح داد: با رأی داوران، پژوهشگران علی میرافضلی با مقاله «نوآوری های ابن یمین در فرم رباعی»، رؤیا صدر با مقاله «طنز در اشعار ابن یمین» و خلیل کهریزی با مقاله «پیشینه و پیامد نهضت سربداران در تاریخ ایران» به عنوان سه نفر نخست معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها