پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
استمرار آرامش در بازار کاغذ و مقوا

بررسی بازار کاغذ و مقوا در هفته جاری، از رشد اندک این دو کالا و ثبات قیمت سایر ملزومات تولید کتاب حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، خرید و فروش ملزومات تولید کتاب طی هفته‌های اخیر با نوسانات محدودی همراه بوده است، فراز و فرود قیمت‌ها در این هفته چندان زیاد نبوده و بازار کاغذ و مقوا فرایند نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشته و افزایش قیمت حدود ۱۰ هزار تومان بوده است.

چهارشنبه (۱۰ آبان) هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ به قیمت یک‌میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و هربند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز به بهای یک‌میلیون و ۸۵ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

کاغذ تحریر ۸۰ گرمی تغییری نسبت به هفته قبل نداشت و سایز ۷۰ در ۱۰۰، حدود یک‌میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و هربند کاغذ ۶۰ در ۹۰ یک‌میلیون و ۴۵۲ هزار تومان در بازار خرید و فروش شد.

هر کیلو کاغذ گلاسه ۱۳۰ گرمی به قیمت ۵۶ هزار تومان و هرکیلو کاغذ گلاسه ۲۵۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰، ۵۵ هزار تومان است؛ همچنین هر کیلو مقوای پشت طوسی، ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

استمرار آرامش در بازار کاغذ و مقوا

با مروری به بازار سایر ملزومات حوزه چاپ و نشر، قیمت هرکیلو چسب سرد ایرانی نیز حدود ۱۱۰ هزار تومان و چسب گرم، کیلویی ۲۵۰ هزار تومان در بازار موجود است، همچنین هر گالن الکل ایزوپروپیل حدود ۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. زینک دو ورقی چینی نیز حدود ۸۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

بر اساس این گزارش، هر کیلو مرکب گلاسه خارجی حدود ۳۰۵ تا ۳۱۵ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۲۹۰ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۲۵ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۲۰ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۱۸۶ هزار تومان در بازار موجود است.

برخی از کارشناسان بازار پیش‌بینی کرده‌اند سکون بازار کاغذ و سایر ملزومات طی دو هفته اخیر ادامه دارد و پس از آن در آستانه ماه آذر ممکن است تغییراتی در بازار خرید و فروش محصولات ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها