پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
ترویج مطالعه در «پایتخت کتاب ایران» / اقدامات زیرساختی اولویت سمنان خواهد بود

سمنان- استاندار سمنان با اشاره به انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران، گفت: برنامه‌های ترویجی و تبیینی در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در استان برنامه‌ریزی شده است.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، ضمن اشاره به انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران بیان کرد: در حوزه های فرهنگی هم شورای فرهنگ عمومی استان سمنان و هم انجمن کتابخانه های عمومی و ادارات ارشاد اسلامی نیاز است که اقدامات ترویجی و تبیینی خوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نیاز است که همه متولیان دست در دست هم تلاش کنند که برنامه‌های خوبی در زمینه ترویج مطالعه برگزار شود، افزود: در بحث انتخاب سمنان به عنوان شهر پایتخت کتاب ایران، مسیر دو ساله پرفراز و نشیبی طی شده که باید قدردان این ظرفیت باشیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه سمنان رقبای زیادی را در کسب این مقام داشته است، تاکید کرد: بیش از ۱۰۰ شهر از سراسر کشور نامزد این عنوان بودند و سمنان توانست در بین ۱۲ شهر نهایی، این عنوان را کسب کند.

هاشمی با بیان اینکه ادامه مسیر در ترویج مطالعه همت مضاعفی را می‌طلبد، گفت: علیرغم اینکه سطح سواد در استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است، بازهم نیاز داریم که بتوانیم اقدامات ترویجی را در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تمرکز خود را بر برداشتن گام‌های مضاعف در راستای ترویج فرهنگ مطالعه قرار خواهیم داد، افزود: در حوزه زیرساختی در سفر دور اول هیئت دولت به استان اعتبار خوبی به کتاب و کتابخوانی اختصاص یافت که توانست کمک خوبی به ما کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز سفر دور اول ریاست جمهوری به استان کمک خوبی کرد، ابراز کرد: برای سفر دور دوم هیئت دولت به خصوص در زمینه مسائل فرهنگی، پیش بینی های خوبی را صورت داده ایم تا بتوانیم تصمیمات خوبی را اتخاذ کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها