سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند ایجاد زیرساخت است

زنجان- استاندار زنجان گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه زیرساخت‌های لازم فراهم شود و ارتقای فرهنگ عمومی و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند همت جمعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، محسن افشارچی بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه امروزه کتابخانه‌ها به غیر از امانت‌دهی کتاب فعالیت‌های جانبی متعددی انجام می‌دهند، اظهار کرد: خوشبختانه استان زنجان در این حوزه پیشگام بوده و فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

استاندار زنجان با اشاره به هویت‌دهی جدید به کتابخانه‌های عمومی با اجرای برنامه‌های جذاب بیان کرد: کتابخانه‌ها با ایجاد فضای جذاب می‌توانند افراد بیشتری را جذب کتاب و کتابخوانی کنند.

وی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه زیرساخت‌های لازم فراهم شود و ارتقای فرهنگ عمومی و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند همت جمعی است.

در ادامه نیز مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی در استان فعال است، افزود: اخیراً رویکرد ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی بروزرسانی شده است.

محمدرضاخانی گفت: کتابخانه یک مرکز اجتماعی گسترده است و امروزه به عنوان باشگاه فرهنگی ایفای نقش می‌کند.

وی با اشاره به توجه این اداره کل به ایجاد کتابخانه در مناطق محروم استان گفت: اخیراً کتابخانه عمومی شیخ عبدالکریم زنجانی در منطقه اسلام آباد آغاز به کار کرده است و استقبال عموم مردم از افتتاح این کتابخانه بسیار خوب بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در حال حاضر کارگاه‌های آموزشی متنوعی از قبیل خیاطی، آموزش ریاضی و مشاوره خانواده در این کتابخانه در حال برگزاری است.

رضاخانی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی گسترده‌ترین شبکه فرهنگی را تشکیل داده‌اند، گفت: قطعاً گسترش این فعالیت‌ها موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

در این جلسه مباحثی از قبیل تخصیص اعتبار جهت تکمیل پروژه ها، تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها و بهره‌مندی کتابخانه‌های عمومی از اعتبارات مربوط به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و طرح ایجاد مجتمع فرهنگی، کتابخانه‌ای در کتابخانه عمومی استاد روزبه مطرح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها