پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
ایران در تولید کتاب جزو ۵ کشور دنیا است/ حضور عربستان در نمایشگاه ۱۴۰۴

رئیس نمایشگاه کتاب تهران در دیدار با سفیر عربستان گفت: ایران از لحاظ تعداد عناوین منتشر شده جزو ۵ کشور بزرگ دنیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، یاسر احمدوند، پنج‌شنبه (۲۰ اردیبهشت) در دیدار با عبدالله العنزی، حضور سفیر عربستان را در این مکان فرهنگی، نشان از توجه و علاقه وی به حوزه فرهنگ دانست و افزود: سطح فرهنگی مردم ایران در نمایشگاه کتاب متجلی می‌شود.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به اینکه بسیار علاقه‌مندیم کشورهای همسایه و منطقه از نمایشگاه کتاب بهره‌مند شوند، افزود: امیدواریم حضور ناشران عربستان سعودی در نمایشگاه کتاب تهران تقویت شود.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه علاقه‌مندیم متقابلاً در نمایشگاه ریاض شرکت کنیم، افزود: کتاب و نشر می‌تواند زمینه‌ساز ارتباط فرهنگی بیشتر میان کشورها باشد.

احمدوند با بیان اینکه آثار نویسندگان ایرانی می‌تواند بیش از این در میان جامعه عربستان معرفی شود، ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران با مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع از بزرگترین نمایشگاه‌های دنیا محسوب می‌شود.

وی گفت: سالانه حداقل ۵ میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید می‌کنند و بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

احمدوند با بیان اینکه کشور ایران از لحاظ تعداد عناوین منتشر شده جزو ۵ کشور بزرگ دنیا است، افزود: سالانه آثار ۹۰ هزار مولف ایرانی منتشر می‌شود؛ بنابراین علاقه‌مندیم دستاوردهای شگرف ایران در حوزه نشر در اختیار عربستان قرار بگیرد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر در ایران ۷ هزار ناشر فعال مشغول فعالیت هستند و در این میان بیش از ۵۰ ناشر درباره کشور عربستان و زمینه‌های مشترک، کتاب منتشر کرده‌اند.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران با اعلام آمادگی برای انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین نمایشگاه کتاب تهران و ریاض برای فعالیت‌های مشترک فرهنگی گفت: امیدواریم سال آینده بتوانیم میزبان کشور عربستان باشیم.

سفیر عربستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بین دو ملت روابط فرهنگی مشترکی وجود دارد، افزود: امیدواریم فعالیت‌های مشترکی میان دو کشور بیش از پیش شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها