شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱
اتحادیه ناشران سوریه نمایشگاه کتاب فرانکفورت را تحریم کرد

اتحادیه ناشران سوریه حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت را به دلیل موضع مدیریت نمایشگاه و تعصب آشکار نسبت به مواضع مردم عرب و فلسطین تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از خبرگزاری سانا، خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد، اتحادیه ناشران سوریه حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت را به دلیل موضع مدیریت نمایشگاه و تعصب آشکار نسبت به مواضع مردم عرب و فلسطین تحریم کرد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای که منتشر کرده، اقدامات رژیم اشغالگر صهیونیستی، تجاوزات ناعادلانه به مردم غزه و نقض مقدسات کشورهای عربی حامی آرمان فلسطین را به شدت محکوم کرد و خواستار لزوم اتحاد اعراب برای توقف جنایات «اسرائیل» علیه مردم فلسطین شد.

هیثم الحافظ، رئیس اتحادیه ناشران سوریه در بیانیه‌ای به خبرنگار سانا توضیح داده است که دفتر اجرایی اتحادیه ناشران تصمیم به تحریم نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به دلیل اصرار آشکار مدیریت نمایشگاه در همکاری با اسرائیل غاصب گرفته است.

این نهاد و پیگیری منفی آن از واقعیت آنچه در فلسطین می‌گذرد، به ویژه اینکه جهان غرب استانداردهای دوگانه را به کار می‌گیرد و حقوق اعراب را برای صاحبان آن قائل نمی‌شود، به سمت کم رنگ کردن مسئله فلسطین پیش می‌رود.

الحافظ در ادامه گفته است که تصمیم برای تحریم نمایشگاه و خودداری از شرکت در آن تصمیمی است برای ایستادن در کنار مردم عرب، ما و مسائل ملت عرب در همه جا به ویژه ملت فلسطین و محکوم کردن موضع آلمان که مدعی است.

به گفته وی، حمایت از آزادی و حقوق بشر، ایستادن مسئولان نمایشگاه در کنار مجرم و ایجاد زمینه‌های تبلیغاتی در نمایشگاه همچنین حمایت از رژیم صهیونیستی ازجمله اهداف این تصمیم است.

بر اساس این گزارش، اتحادیه ناشران عرب پس از لغو مراسم تجلیل از نویسنده فلسطینی «ادنیا شبلی»،نویسنده رمان «یک جزئیات ساده» از سوی نمایشگاه فرانکفورت، با ابراز تأسف از موضع این نمایشگاه در قبال مسئله فلسطین، تصمیم به لغو حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۲۳ گرفت.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها