سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۲
آدم و حوايي كه در امروز مي‌انديشند

رمان «آدم و حوا»ي محمد محمد‌علي، بيانگر داستان نو و امروزي از خلقت آدم و حواست. او در اين اثر با بازسازي شخصيت‌هاي داستاني، روايتي تازه و امروزي را خلق كرده و در اين راه از منابع و مراجع بسياري بهره برده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «آدم و حوا»، عنوان رماني ديگر از سه‌گانه روز اول عشق محمد محمد‌علي است كه به تازگي توسط انتشارات «كاروان» به چاپ چهارم رسيده است.
 
محمد‌علي در اين داستان با وجود آنكه به بازسازي دوباره شخصيت‌ها پرداخته، نثري بينابين كتاب‌هاي مقدس و نثر امروزي را به كار گرفته و در تلاش بوده تا روايتي هر چه تازه‌تر و جذاب‌تر از اين داستان ارايه دهد.

اين داستان از زبان دختري به نام اقليما كه دختر حواست، بيان مي‌شود. 

ويژگي ديگر «آدم و حوا» همراه شدن نويسنده با تلفيقي از اسطوره و واقعيت است. نويسنده در اين داستان با دور كردن شخصيت‌ها از منظري مقدس‌گونه و توجه به اصول شخصيت‌پردازي مدرن، شاكله‌اي ملموس‌تر را براي خواننده خلق كرده است.

داستان «آدم و حوا»، با توصیف درگاه خدا از زبان فرشتگان آغاز می‌شود. بعد از آفرينش آدم، داستان با نگاه به گوشه‌هايي از فلسفه اسلامی بيان مي‌شود. با رانده شدن ابلیس از بهشت، آرامش به باغ پردیس باز می‌گردد و در نهايت انسان مي ماند و سرگشتگي‌هاي خودش. 

محمد‌علي در اين اثر نيز مانند ديگر آثارش با تاكيد بر عنصر روايت، شاكله و ساختار اصلي داستان را با اين محوريت پيش برده است. 

اين كتاب بخش اول سه‌گانه روز اول عشق محمد‌علي است. ديگر كتاب‌هاي اين مجموعه «جمشيد و جمك» و «مشي و مشيانه»اند. 

«آدم و حوا» اولين بار درسال 81 توسط انتشارات «كاروان» منتشر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط