شنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۴
نمايشگاه آثار قرآني دارالقرآن‌هاي كشور افتتاح شد

در حاشيه برگزاري دومين همايش مديران دارالقرآن‌هاي كشور، صبح امروز( 13 تيرماه) نمايشگاه آثار دارالقرآن‌هاي كشور با حضور مشاور وزير آموزش و پرورش و بيش از 700 نفر از مديران دارالقرآن‌هاي كشور افتتاح شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين مراسم كه با حضور بيش از 700 نفر از مديران دارالقرآ‌ن‌هاي كشور و مشاور وزير آموزش و پرورش برگزار شد، مرضيه منوچهري، مسوول كميته نماز، مراسم عبادي و نمايشگاه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: خوشبختانه گردهمايي مديران دارالقرآن‌هاي كشور بعد از 10 سال با برگزاري نمايشگاه دارالقرآن‌ها همزمان شد.

وي افزود: با توجه به فعاليت‌ دارالقرآن‌ها در سراسر كشور، معاونت پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش،به برگزاري اين نمايشگاه همزمان با همايش مديران دارالقرآن‌ها اقدام كرد.

منوچهري با اشاره به اين كه براي برگزاري اين نمايشگاه با تمام استان‌ها تماس گرفته شد، تصريح كرد: به غير از دو استان، تمامي استان‌هاي كشور آثار خود را در اين نمايشگاه عرضه كردند.

مسوول كميته نماز، مراسم عبادي و نمايشگاه‌ها با بيان اين كه «بسياري از استان‌ها از لحاظ مسافت مشكلاتي براي حضور در نمايشگاه داشتند»، خاطرنشان كرد: سعي شد از ارايه كارهايي كه حجم زيادي دارند، خودداري شود.

وي درباره آثار ارايه شده در اين نمايشگاه تصريح كرد: گزارشي از فعاليت‌هاي اين مراكز در قالب نمودار دارالقرآن‌ها، كتابچه‌ها و كتاب‌ها، نرم‌افزارها، خبرنامه‌ها و بروشورهاي قرآني در اين نمايشگاه ارايه مي‌شوند. اين مراكز به فعاليت‌هاي گوناگوني نظير كلاس‌هاي تخصصي روخواني، روان‌خواني در مقاطع مختلف تحصيلي و فعاليت‌هاي تخصصي تجويد قرآن و احكام مشاوره نيز مي‌پردازند.

منوچهري با اشاره به اين كه تمام استان‌ها فعاليت‌هاي نمايشگاهي اين دوره را از روز گذشته آغاز كرده‌اند، اظهار داشت: در كنار غرفه‌هاي استاني، برخي غرفه‌ها نيز ويژه نرم‌افزارهاي قرآني موسسات مختلف مانند جهان رايانه، ‌رهنما و سروش‌اند.

وي خاطرنشان كرد: دارالقرآن‌هايي نظير دارالقرآن بشارت، مركزي، امام خميني(ره)، آل ياسين، نرجس، نجم‌الثاقب، بشري و حراء در اين نمايشگاه شركت دارند.

سپس حجت‌الاسلام بهشتي، مشاور وزير آموزش و پرورش و مديركل دفتر نماز، قرآن و عترت معاونت پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش، در جمع مديران دارالقرآن‌ها، عنوان كرد: كتاب‌هاي زيادي در زمينه نماز منتشر شده‌اند اما روش‌هاي دعوت به سوي نماز در آنها كم‌رنگ‌اند.

وي با بيان اين كه‌ «متاسفانه بسياري از افراد انگيزه‌اي براي حركت به سمت نماز ندارند و تعدادي نيز آموزش‌هاي لازم را نديده‌اند» تاكيد كرد: در زمينه ايجاد انگيزه و افزايش رغبت به سوي نمازخواني و آموزش روش‌هاي انجام فريضه نماز در كتاب‌ها ديني توضيحات كمي وجود دارد.
مشاور وزير آموزش و پرورش يادآور شد: در زمينه ياددهي روش‌هاي آموزش خواندن‌نماز بايد در دارالقرآن‌ها كارگاه‌هايي ايجاد شوند. متاسفانه تمامي فعاليت‌هاي حوزه معاونت پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش در زمينه مباحث عبادي تنها 10 درصد دانش‌آموزان را به نمازخواني ترغيب مي‌كند و اين امر بايد از راه‌هاي ديگر نيز افزايش يابند.

وي با بيان اين كه «واقعيت‌هاي جامعه بايد در كتاب‌هاي درسي گنجانده شود»، توضيح داد: مربيان و معلمان مي‌توانند با استفاده از قالب‌هاي شعري، نمايش، نقاشي و سرود، مباحث ديني را به نحو مناسب‌تري كه از اثرگذاري بيشتري برخوردار باشد، تعليم دهند.

نمايشگاه دو روزه آثار دارالقرآن‌هاي سراسر كشور صبح امروز(13تيرماه) افتتاح شد و تا عصر فردا(يك‌شنبه) در اردوگاه شهيد باهنر داير خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط