شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۰
بازچاپ «معيار شرك در قرآن»

تبيين جايگاه شرك از ديدگاه قرآن كريم در كتاب «معيار شرك در قرآن» نوشته آيت‌اللَّه سيد عزالدين حسينى زنجانى با ترجمه سيد ابوالفضائل مجتهدي به زودي از سوي موسسه بوستان كتاب تجديد چاپ مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، جواد آهنگر، دبير شوراي بررسي آثار موسسه بوستان كتاب قم، با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين كتاب با اشاره به اين كه شرك، عقيده و رفتار ناپسندى است كه خداوند متعال از آن بسيار غضبناك مي‌شود و به گواهى آيات متعدد قرآن كريم، مشرك را به هيچ‏رو نمى‏بخشد، به تبيين تعريف و مصاديقي از شرك به خداوند يكتا مي‌پردازد. 

وي افزود: با استناد به آموزه‌هاي اين اثر، اهل ايمان بايد بكوشند به مرزهاى مشرك نزديك نشوند و از كردارهاى شرك‏آلود، تبرّى جويند. برخى از سر ناآگاهى گفته‏اند؛ توسل به اولياى حق و برگرفتن «وسيله» و «اسباب» نيز شرك است و بايد از آن دورى جست، اما آيا واقعاً چنين است؟ اساساً معيارهاى شرك چيست؟ در اين كتاب‌ها به چنين پرسش‌هايي پاسخ داده مي‌شود.

دبير شوراي بررسي آثار موسسه بوستان كتاب قم تصريح كرد: كتاب حاضر، عهده‏دار بحث درباره صفت ناشايست شرك و دربردارنده نامه‏هايى است كه ميان آيت‌اللَّه سيد عزالدين زنجانى و يكى از استادان دانشگاه مبادله شده است. از اين‏ رو، سبك شيرين و جذّابى يافته است و مطالب كلامى و عقيدتى با قلمى روان و عميق ارايه شده‌اند.

چاپ سوم كتاب «معيار شرك در قرآن» از سوي بوستان كتاب در شمارگان 1200 نسخه، 188 صفحه، قطع رقعی و جلد شومیز به زودي منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط