دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۹
«نظريه ضرورت در فقه اسلام» در راه است

بررسي فقهي صدور احكام و مقررات اضطرارى در اسلام در كتاب «نظريه ضرورت در فقه اسلام» به قلم دكتر «وهبه زحيلى» با ترجمه دكتر حسين صابرى از سوي موسسه بوستان كتاب به زودي منتشر مي‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی اشرفی، مدیر تولید موسسه بوستان کتاب، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اين كتاب با استفاده از منابع معتبر ديني و فقهي به بررسي موضوع صدور احكام و مقررات در موقعيت‌هاي اضطراري مي‌پردازد.

به گفته وي، در بخشي از مقدمه اين اثر آمده است: «اسلام، آيين زندگى و مطابق با نيازهاى فرد و اجتماع و شايسته اجرا در هر زمان و مكانى است. اين دين جاودانه به هيچ روى، بن‌بست ندارد و فرد مسلمان را در همه مراحل در مسير تكامل، راهنمايى مى‌كند. اين ويژگى مهم اسلام به سبب قوانين ثابت و نيز متغيّرى است كه متناسب با شرايط و اقتضائات زمان و مكان، تشريع شده است.» 

حجت‌الاسلام والمسلمین اشرفی افزود: اين كتاب در پاسخ به اين سولات كه قوانين متغير  كه در زمان «ضرورت»ها پيش مى‌آيند ـ چيست، سازوكار حاكم بر آنها كدام است و چگونه مى‌توان نظريه‌اى عمومى درباره ضرورت ارايه كرد، منتشر مي‌شود.

وي بيان كرد: كتاب «نظريه ضرورت در فقه اسلام» در هشت فصل به پژوهش درباره معنا، مصداق و كاربردهاى احكام و مقررات اضطرارى در اسلام اختصاص دارد. 

چاپ اول كتاب «نظریه ضرورت در فقه اسلامی» در شمارگان  1300 نسخه، 456 صفحه، قطع وزیری و جلد سلفون به زودي روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط