جمعه ۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۰
شاعران جوان به نقد تن دهند

سیدضیاءالدین شفيعي، شاعر، معتقد است كه شاعران جوان در صورتي‌كه انتقاد‌پذير باشند و به تجربيات شاعران كلاسيك و آثار آن‌ها در زمينه شعر رجوع كنند، در شعر حرف تازه‌اي ارائه خواهند كرد.

شفيعی در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با بيان اين مطلب افزود: جوانان لبريز از انرژي و شور كشف دنياي تازه هستند و اگر از اتفاقات دهه‌هاي گذشته بي‌اطلاع باشند انرژي و استعداد آن‌ها ممكن است بيهوده هدر رود.

وي ادامه داد: اگر شاعران جوان از تجربيات گذشته بهره نگيرند و آثار آنان را مطالعه نكنند به نوعي دوباره كاري كرده‌اند؛ چراكه ممكن است راهي را در پيش گيرند كه در گذشته توسط شاعري آزموده شده و تجربياتي در اين زمينه به دست آمده باشد و اين امر جز خستگي براي آن‌ها حاصلي نخواهد داشت.

شفيعي با تاكيد بر انتشار اشعار شاعران كلاسيك در موسسه هنر رسانه ارديبهشت براي استفاده جوانان به شيوه‌اي آسان است تا آنان را با سبك شعري اين شاعران به خوبي آشنا كند، اظهار داشت: جوانان بايد فرصتي را به مطالعه آثار گذشتگان اختصاص دهند تا همواره انرژي و انگيزه لازم براي ادامه مسير را داشته باشند. 

اين شاعر درباره انتقادپذيري شاعران اظهار داشت: متاسفانه ما بسيار مطلق‌گرا هستيم و هر اثري كه خلق مي‌كنيم مي‌انديشيم آن را به همان شيوه مي‌توان برای استفاده در اختيار ديگران قرار داد؛ اين در حالي است كه با پذيرش نقدهاي سالم و سازنده مي‌توانيم آثار بهتري را ارائه كنيم.

وي در پايان افزود: اگر شاعران جوان به نقد تن دهند و نگاهي باز به اتفاقات گذشته داشته باشند، شعر جوان زنده‌تر و تپنده‌تر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط