دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
معرفی رایزن فرهنگی ایران برای اعزام به عربستان/ توسعه دیپلماسی فرهنگی هدف جمهوری اسلامی است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اعلام خبر تعیین رایزن فرهنگی ایران برای اعزام به عربستان گفت: اگر کشور سعودی آمادگی داشته باشد، آماده‌ایم به‌صورت متقابل رایزنان فرهنگی را تبادل کنیم.

مهدی ایمانی‌پور به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره دور جدید روابط فرهنگی ایران و عربستان گفت: رایزن فرهنگی ایران در عربستان تعیین شده است. رضا ملکی، برای این سمت معرفی شده که اگر کشور سعودی آمادگی داشته باشد، آماده‌ایم به‌صورت متقابل رایزنان فرهنگی را تبادل کنیم. این موضوع بستگی به گفت‌وگوهای وزارت‌خارجه دو کشور دارد.

وی افزود: برنامه‌ریزی جدی برای همکاری با کشور عربستان سعودی در قالب همکاری با کشورهای اسلامی، روابط دوجانبه و چندجانبه و فعالیت‌های مرتبط با منطقه داریم. تا پیش از استقرار رایزن فرهنگی ایران در عربستان، با همکاری سفیرمان پیش رویدادهایی را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم فعالیت‌های میان دو کشور را گسترش بدهیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اهداف دور جدید فعالیت‌ها میان ایران و عربستان گفت:‌ کشور عربستان سعودی در فاز جدید فعالیت‌هایی که بین دو کشور شکل گرفته برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است. طبق فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره همکاری فرهنگی میان کشورهای اسلامی منطقه و شمال آفریقا، می‌توانیم در قالب همکاری، منطقه را ایمن‌سازی کنیم؛ علاوه براین اگر این همکاری‌ها شکل جدی به خود بگیرد، به شکل‌گیری امت اسلامی و رویکرد تمدن نوین اسلامی منجر خواهد شد.

براساس این گزارش، رضا ملکی، پیش از این رایزن فرهنگی ایران در روسیه و رییس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها