یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مهلت ارسال آثار ادبی و هنری موضوعی شهدا به پایان رسید

زنجان- سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به انتشار فراخوان حمایت از آثار موضوعی شهدا در زنجان گفت: این فراخوان در حوزه‌های ادبی مثل نویسندگی و هنری مثل فیلمسازی بود که مهلت ارسال آثار تمام شده است.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: از تیرماه امسال فراخوان مربوط به زمینه ارسال آثار موضوعی مرتبط با شهدا منتشر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تولید آثار هنری و ادبی در حوزه شهدا و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه نسل جوان، بنیاد شهید از گردآوردگان در این بخش حمایت می‌کند.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: در قالب فراخوان منتشره فیلمسازان، مستندسازان و اعضای انجمن سینمای جوان استان زنجان برای ارائه طرح و ایده با محوریت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در قالب‌های فیلم بلند داستانی، فیلم کوتاه، مستند، تئاتر، نماهنگ، سرود، سریال و موسیقی، کتاب و کلیپ موضوعی می‌توانستند، آثار خود را به بنیاد شهید استان تحویل دهند.

برزگر با اشاره به اینکه استقبال از این فراخوان بالا بوده و دو مرتبه به علت استقبال علاقه‌مندان مهلت ارسال آثار تمدید شد، افزود: با توجه به پایان مهلت ارسال آثار دبیرخانه در حال تفکیک آثار بوده و پس از بررسی آثار حمایت‌های لازم از طرح‌ها و ایده‌های برتر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید به دنبال حمایت از تولیدات محتوایی از حوزه شهدا و ایثارگران است، اضافه کرد: استان زنجان دارای 3535 شهید است که تولید محتوا در این بخش نیازمند کار عظیم است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تولیدات خوبی در حوزه کتاب، داستان و رمان در حوزه ایثار و شهادت به چاپ رسیده است، گفت: اما این حجم از کار نیز کافی نبوده و درباره برخی از شهدا، والدین شهدا و حتی ایثارگران و جانبازان اثری نوشته نشده است.

برزگر با بیان اینکه برای فراهم کردن بستر مناسب برای تالیف ، تدوین و انتشار کتاب به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل های آینده از تالیف، تدوین و چاپ کتاب در قالب‌های مختلف حمایت می‌کند، اضافه کرد: این آثار شامل داستان کوتاه، داستان بلند و رمان و زندگینامه داستانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تدوین دایره المعارف شهدا( اطلاعات مربوط به شهدای زنجانی)، تدوین و گردآوری کتابچه شاهد و ناظر( وصایا و خاطرات شهدا)، کتاب بانک جامع اطلاعات شهدا، سرگذشت نامه شهدا از جمله کتاب‌های غنی چاپ شده در این حوزه است، اضافه کرد: برنامه بنیاد شهید حمایت از چاپ اینگونه آثار است و نویسندگان می‌توانند برای استفاده از ظرفیت موجود به معاونت فرهنگی این اداره کل مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها