شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
برگزاری طرح «کتابخانه‌گردی» در بین کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های یزد

یزد - مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد با اشاره به برنامه‌های ترویج کتاب و کتابخوانی گفت: به منظور آشنایی بیشتر با کتابخانه‌های عمومی، طرح «کتابخانه‌گردی» در شهرستان‌های یزد برگزار می‌شود.

محمد محسن رفیعی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به فعالیت‌های در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی گفت: هدف اصلی ما جذب جوانان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی است و سعی کرده‌ایم با فعالیت‌های متنوع فرهنگی در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: یکی از طرح‌های ما که در شهرستان‌ها اجرا می‌شود به عنوان « کتابخانه گردی» است که در شهرستان تفت برای نخستین بار این طرح اجرایی می‌شود.

رفیعی بیان کرد: این اقدام به همت انجمن شعر و ادب پارسی شهرستان تفت و به میزبانی کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: قرار است این نشست‌ها در شهرستان به صورت ماهانه و گردشی در همه کتابخانه‌های این شهرستان برگزار شود.

رفیعی گفت: هدف از برگزاری سلسله نشست‌ها آشنایی عموم علاقه‌مندان با متون فاخر ادب فارسی و آشنایی با طرز خوانش، نکات ادب و تاریخی مهم این آثار است.

وی ادامه داد: پیش از این نیز طرح‌های کتابخانه گردی در شهرستان یزد نیز برگزار می‌شد که با عنوان « کاروان دانایی» با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد و با حضور نوجوانان مسجدی در کتابخانه‌های عمومی یزد برگزار می‌شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط