چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
فراخوان سومین جشنواره مطبوعات استان قم منتشر شد

قم- سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های بر خط استان قم به همت خانه مطبوعات استان قم با حمایت و همکاری معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، دبیرخانه جشنواره از تمامی روزنامه‌نگاران اعم از نویسندگان، خبرنگاران، عکاسان مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت می‌کند تا آثار خود را بر اساس ضوابط و قوانین اعلام شده به دبیرخانه ارسال کنند.
 
اهداف جشنواره فراهم آوردن زمینه و ایجاد رقابت سالم و بروز استعدادهای اهالی رسانه استان، ارزیابی مهارت‌های رسانه‌ای و شناساندن و معرفی برترین‌های رسانه استانف ترغیب اهالی رسانه به سمت مطالبه‌گری و افزایش قدرت تأثیرگذاری رسانه‌ها و گرایش رسانه‌ها به تولید محتوای موثر و اثر بخشی به آثار اعلام شده است.
 
1) بخش اصلی
خبر
تیتر
گزارش (شامل گزارش خبری و تحلیلی)
گزارش تصویری
مصاحبه
یادداشت و سرمقاله
صفحه آرایی
 
۲) بخش ویژه
جهاد تبیین با محوریت موضوعات (حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت و امیدآفرینی)
استکبارستیزی
فرهنگ شهروندی
در این بخش تولیدات در قالب «گزارش» پذیرفته می‌شوند.
 
ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره

آثار ارسالی باید بر اساس مقررات فراخوان جشنواره باشد. آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شوند که در فاصله زمانی ۱ فروردین ۱۴۰۱ تا ۳۱ مهر۱۴۰۲ تولید و منتشر شده باشند. تأکید می‌شود این جشنواره ویژه اهالی رسانه استان قم است و آثار می‌بایست در یکی از رسانه‌های دارای مجوز فعالیت از هیئت نظارت بر مطبوعات (نشریات مکتوب، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های الکترونیک) منتشر شده باشند و آثار خبرنگارانی که بومی بودن آنان و یا انتشار در رسانه‌های بومی به تأیید دبیرخانه نرسد، حذف خواهند شد.
 
هر متقاضی مجاز به شرکت در ۳ بخش از جشنواره اعم از بخش‌های حرفه‌ای و ویژه است و در بخش حرفه‌ای، هر شرکت‌کننده می‌تواند در ۲ قالب و در هر قالب ۲ اثر را بارگذاری کند. به هر شرکت‌کننده که در بخش‌های مختلف برگزیده شده باشد، فقط ۲ جایزه تعلق می‌گیرد. آثار ارائه شده در هیج جشنواره دیگری نباید برگزیده شده باشد.
 
نام صاحب اثر باید در صفحه منتشره قید شود و افرادی که آثار آنها با نام مستعار و کد ثبت می‌شود باید به تأیید مدیر مسئول رسانه برسد. نمایندگی‌های نشریات سراسری و خبرگزاری‌ها به منزله مدیر مسئول رسانه شناخته نمی‌شوند و آثار با نام مستعار باید توسط مدیر مسئول در مرکز تأیید شود.
 
جوایز جشنواره
نفر اول در هر بخش حرفه‌ای: تندیس، تقدیر نامه و ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی
نفر دوم در هر بخش حرفه‌ای : تقدیرنامه و ۳۰میلیون ریال جایزه نقدی
نفر سوم در هر بخش حرفه‌ای : تقدیرنامه و ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی
در بخش ویژه: به ۷ اثر برگزیده در موضوعات یاد شده: تقدیرنامه و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی
 
داوران جشنواره
داوری بخش‌های حرفه‌ای و ویژه توسط استادان دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت خواهد گرفت.
 
تقویم برگزاری جشنواره
مهلت ارسال آثار: ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۲
مراسم اختتامیه: پاییز سال ۱۴۰۲
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها