یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
«اردوی کتابخوانی عشایر فارس» در شهرستان آباده برگزار شد/ روز پرنشاط کودکان ایل با یارمهربان

فارس- نخستین برنامه طرح «اردوی کتابخوانی عشایر فارس» در در منطقه عشایرنشین و ییلاقی کمین‌گاه شهرستان آباده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در آباده، یک روز پرنشاط با یارمهربان برای بچه‌های ایل شهرستان آباده در «اردوی کتابخوانی عشایر فارس» رقم خورد.

نخستین برنامه طرح «اردوی کتابخوانی عشایر» در منطقه ییلاقی کمینگاه دهستان خسروشیرین شهرستان آباده برگزار شد تا کودکان ایل یک روز پرنشاط را با یارمهربان بگذرانند.

نخستین برنامه طرح «اردوی کتابخوانی عشایر» رویداد یک روزه ارائه خدمات فرهنگی، با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی، با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، حمید اسلم‌بخش، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آباده، کتابداران شهرستان آباده و نمایندگانی از اداره کل امور عشایر، اداره آموزش و پرورش عشایر، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه عشایر استان فارس در منطقه ییلاقی کمین‌گاه دهستان خسرووشیرین شهرستان آباده برگزار شد.


در این اردوی یک روزه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس عنوان کرد: در اجرای سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی، توسعه خدمات کتابخوانی و کتابخانه‌ای یکی از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس است. با همراهی و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان و دستگاه‌های متولی امور عشایر در تلاش هستیم، فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بیشتر از گذشته در بین عشایر عزیز استان فارس ترویج کنیم. لذا با تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد شده است، برنامه‌ریزی جدیدی توسط کارشناسان طراحی کردیم.

فیروزی با اشاره به اینکه این برنامه در سایر مناطق عشایری فارس نیز ادامه دارد، عنوان کرد: امروز رویداد ارائه خدمات فرهنگی در مناطق عشایرنشین استان فارس را با عنوان اردوی کتابخوانی عشایر از شهرستان آباده آغاز کردیم و امیدواریم تا پایان سال و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است در همه نقاط استان پهناور فارس که عشایر کوچ رو حضور دارند در بین عشایر حضور پیدا کنیم و با ارائه خدمات کتاب‌محور به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین عشایر اقدام کنیم.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید برنامه‌های متنوع دیگری که دانش‌آموزان عشایر استان فارس را پوشش می‌دهد با کمک دستگاه‌های همراه و همکار اجرا می‌کنیم. اطمینان داریم با عقبه فرهنگی و تمدنی که در استان فارس وجود دارد این اقدام فرهنگی مورد استقبال عشایر قرار خواهد گرفت. با توجه به فواصل زمانی مشخص در هر منطقه‌ای که عشایر حضور داشته باشند تلاش می‌کنیم اردوی کتابخوانی را اجرا کنیم.

به گزارش ایبنا؛ در این اردوی یک روزه کتابخوانی، مسابقه‌های کتابخوانی، نشست‌های کتابخوانی، اجرای نمایش، قصه‌گویی، جمع‌خوانی، نقاشی، شعرخوانی، بلندخوانی و ... دیگر برنامه‌ها در منطقه عشایرنشین و ییلاقی کمین‌گاه شهرستان آباده با کمک و تسهیل کارشناسان فرهنگی برگزار شد.
۱۹:۴۴

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها