چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
رسانه‌ها باید با رصد هوشمندانه، جریان جهاد تبیین را به‌درستی رقم بزنند

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با خبرنگاران گفت:‌ دلیل هجمه‌ها و شیطنت‌های دشمن، همین قدرت گرفتن مقاومت است. رسانه‌ها باید با رصد هوشمندانه، جریان جهاد تبیین را به‌درستی رقم بزند.

به گزارش سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، نشست دیدار حجت‌‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با خبرنگاران به‌مناسبت روز خبرنگار، چهارشنیه(18 مرداد‌ماه) در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به روز خبرنگار و شهدای رسانه گفت:‌ تقارن این ایام را با ایام محرم به فال نیک می‌گیریم که در آن حضرت زینب(س) رسانه عاشورا بود. امروزه رسانه‌ها رسالت سنگینی بر عهده دارند و آن «جهاد تبیین» است که بر دوش رسانه سنگینی می‌کند.

وی با مرور فعالیت‌ها و ماموریت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد:‌ در بحث رسانه، باید درک درستی از احوالات منطقه و جهان داشته باشیم. رسانه‌ها از نظم نوین جهانی یاد می‌کنند؛ چراکه امروزه مسئله مقاومت در منطقه شکل پایداری دارد و قدرت گرفته است و دلیل هجمه‌ها و شیطنت‌های دشمن، همین قدرت گرفتن مقاومت است. رسانه‌ها باید با رصد هوشمندانه، جریان جهاد تبیین را به‌درستی رقم بزند. این ماموریتی است که در درجه اول سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز مانند رسانه دارد.

ایمانی‌پور ادامه داد: ماموریت دوم سازمان، آمادگی بیشتر برای حرکت آفندی است. به‌نظر می‌رسد مطالبه رهبری در جریان تبلیغ بوده و تبلیغ یکی از وظایف رسانه‌ها است. باید متوجه هجمه بی‌سابقه بیگانگان باشیم. امروزه دشمنان به‌طور جدی درباره مسئله ناامید کردن مردم کشور و منطقه به آینده مقاومت و انقلاب تمرکز کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد پرداختن رسانه‌ها به مسئله امیدآفرینی، کاری در این کارزار است که باید، جدی به آن توجه شود. دوم اینکه به گفته مقام معظم رهبری امروزه با هجمه غرب برای ایمان‌زدایی از جوانان مواجه هستیم. باید هوشیار باشیم و به‌موقع جریان تولید محتوا و خبر را عهده‌دار باشیم؛ قبل از اینکه دیگران حرکت خود را انجام دهند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: ماموریت سوم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رسانه، جریان رسالت‌محوری در کنار کار حرفه‌ای است، شما در کار خود حرفه‌ای بوده‌اید و ما همیشه وامدار تلاش شما بودیم. رسانه نباید تنها تبدیل به یک کانال انتقال پیام باشد. اصحاب رسانه متعهد نقش آگاه‌سازی جامعه را برعهده دارند. مسله دیگر این است که شناخت درست از دشمن نداریم و لازم است شبهات را به خوبی بشناسیم.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با اشاره به مسئله قرآن‌سوزی در غرب گفت:‌ امروزه در غرب که ادعای آزادی بیان دارند قرآن‌سوزی انجام می‌شود و حرکات هیجانی روبه‌روی سفارت‌ها انجام می‌شود که نشانه نگاه سطحی به ماجرا است. این جریان در جهان به‌دنبال پروژه اسلام‌هراسی است. رژیم اشغالگر به دلیل مشکلاتی که با آن روبه‌روست به جریان اسلا‌م‌هراسی بیشتر نیاز دارد و با نگاهی هوشمندانه متوجه می‌شویم پشت‌پرده این ماجرا منحصر به چند نفر  نیست و حتی گاهی با بی‌حرمتی به ماه محرم تلاش می‌کنند، حس ناسیونالیستی را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه‌ شناخت دشمن یکی از ضرورت‌های کار رسانه‌ای است، گفت:‌ مقام معظم رهبری در جریان مقابله با قرآن‌هراسی با برخورد و بیانیه به‌جای خود، و تحریک جهان اسلام کار خود را کردند. در همین راستا چند روز پیش نامه‌ای به همه ادیان جهان نوشتیم که در یک هم‌فکری بتوانیم سند جهانی حقوق ادیان را تدوین کنیم. به نظر می‌رسد اسناد مختلفی از حقوق حیوانات گرفته تا حقوق جزئی در سطح بین‌الملل داریم اما کسی به فکر تدوین حقوق ادیان نیست. این رسالتی است که امروز داریم و امیدواریم منجر به تدوین آن سند بشود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: یکی دیگر از وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ارائه تصویر شایسته از اسلام در خارج از کشور است. مقام معظم رهبری می‌فرمایند، ریشه تحریم‌ها در تحریف‌ها است، اگر می‌خواهید تحریم‌ها از بین برود راهی جز ارائه تصویر شایسته وجود ندارد. این از رسالت‌های اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است که در کنار اصحاب رسانه به انجام می‌رساند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور گفت: ما دست نیاز به سوی شما اصحاب رسانه دراز می‌کنیم، به ما در ارائه تصویر شایسته از جمهوری اسلامی ایران کمک کنید؛ از پیشنهادات شما استقبال می‌کنم. گام دوم انقلاب علاوه بر معرفی الگوی شایسته ایران، نیاز به رویکرد تمدنی دارد و باید در جوامع بشری احساس نیاز برای رویکرد جدید تمدن ایجاد کنیم. امروزه همه می‌دانند لیبرال دموکراسی پاسخگوی نیاز جامعه بشری نیست و باید در اذهان این سوال را ایجاد کرد که الگوی جایگزین چه باید باشد؟ اسلام برای این تمدنی که نیاز آینده است چه سهمی می‌تواند داشته باشد؟

در پایان این جلسه، ایمانی‌پور به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها