چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
بوستان کتاب سنندج همچنان در انتظار افتتاح/ وعده‌های بی‌عمل شهرداری سنندج

کردستان - شهر سنندج که عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران را یدک می‌کشد، بعد از دو سال همچنان در انتظار افتتاح بوستان کتاب از وعده‌های شهرداری این شهرستان است.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب (ایبنا) - شنو نوری: شهر سنندج، یکی از شهرهای فرهنگی‌ ایران دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قابل توجه‌ای در حوزه‌های مختلف است و به عنوان مرکز استان کردستان که به تعبیر مقام معظم رهبری سرزمین فرهنگ و هنر شناخته می‌شود.

دی ماه سال ۱۴۰۰ در آئین پایانی معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران با استناد به تبادل کتاب در پارک‌ها و پیاده راه‌های شهر سنندج، جشنواره معرفی کودکان تصویرگر کتاب، جایزه کتاب کودک، زنگ کتابخوانی در مدارس، جشن امضای نویسنده برای کتاب‌های تازه منتشر شده، راه اندازی ۱۴ کافه کتاب، ساخت المان‌های مرتبط با کتاب، آموزش مهارت‌های کتابخوانی و عناوینی دیگر به عنوان هفتمین پایتخت کتاب کشور معرفی شد.

کسب چنین عنوان و ظرفیتی می‌طلبید که مسئولان فرهنگی به توانمندی‌های این حوزه بیش از پیش توجه و برای ارتقای آن تلاش کنند که اگر جانب انصاف را رعایت کنیم می‌بینیم که تلاش‌های خوبی هم در این زمینه صورت گرفت. اما وعده‌ وعیدهایی نیز هم‌چنان عملی نشد.

اما در این میان افتتاح بوستان کتاب سنندج که مجموعه شهرداری و شهردار سنندج در اردیبهشت ماه سال جاری و پیش‌تر  از آن نیز خبر بهره‌برداری از آن را رسانه‌ای کرده بودند، همچنان در انتظار افتتاح و در سکوت خبری مانده است و به عنوان دغدغه‌ای فرهنگی ضرورت عملیاتی شدن آن مورد انتظار است.

شهردار سنندج در آستانه روز خبرنگار و در جمع خبرنگاران استان از انجام آسفالت محلات، محورها، بلوارها و خیابان‌های اصلی شهر، ایجاد ۱۴۳ هکتار فضای سبز جدید، مناسب سازی محیطی ویژه معلولان، ایجاد سیستم شهرداری الکترونیک و ... خبر داد که این سوال به ذهن شهروندان متبادر می‌شود که آیا افتتاح این پروژه‌ها مثل پروژه بوستان کتاب سنندج در حد وعده وعید می‌ماند و یا اینبار شاهد تحقق وعده‌های سیدانور رشیدی خواهیم بود.

با توجه به اینکه شهر سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران نامگذاری شده، بنابراین راه‌اندازی بوستان کتاب از نیازهای مهم فرهنگی شهر سنندج به شمار می‌رفت و امروز اگر این وعده تحقق یافته بود، شاید شهر سنندج جز هشت شهر راه‌یافته به مرحله پایانی هشتمین پایتخت کتاب ایران بود که متأسفانه این فرصت از دست رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها