سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
شعر و داستان تألیفی بخوانید

مریم زندی، شاعر کودک و نوجوان ضمن معرفی چند کتاب شعر و داستان نوجوان تألیفی به مخاطبان برای مطالعه در روزهای باقی‌مانده فصل تابستان، درباره مجموعه شعر جدید خود گفت: در حال جمع‌آوری و سرودن یک مجموعه شعر نوجوان هستم.

مریم زندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در معرفی اثر داستانی برای نوجوانان که در روزهای باقی‌مانده فصل تابستان بخوانند گفت: معمولا یک‌سری کتاب‌ها را که خودم می‌خوانم و بازخوردش را بین نوجوانان می‌بینم همیشه پیشنهاد می‌کنم که دوستان بخوانند. به همین دلیل می‌خواهم در پاسخ به این سؤال چند کتاب داستان معرفی کنم. رمان «دروازه مردگان» اثر حمیدرضا شاه‌آبادی که هم تاریخ است و هم داستان. این کتاب موضوع جذابی دارد و به نظرم نوجوانان و حتی بزرگ‌ترها دوست دارند این کتاب را بخوانند. کتاب دیگر «شاخ‌دماغی‌ها» است نوشته عذرا موسوی که این هم معمولا موردعلاقه نوجوانان است و رمان «هستی» و کتاب «هندوانه به شرط عشق» از فرهاد حسن‌زاده آثار خوبی هستند.

این شاعر افزود: می‌خواهم چند کتاب شعر هم پیشنهاد بدهم. یکی کتاب «به قول پرستو» قیصر امین‌پور است. البته شعرهای قیصر امین‌پور همگی خوب هستند؛ اما اگر برای نوجوانان بخواهیم معرفی کنیم این کتاب مناسب است. اثر دیگر «ظهر روز دهم» از امین‌پور است که مربوط به روز عاشوراست. با توجه به اینکه در فضای محرم هستیم پیشنهاد می‌کنم نوجوانان این کتاب را بخوانند. همچنین کتاب «خدا تسبیحی برای گنجشک دارد» سروده سیدحبیب نظاری را هم پیشنهاد می‌کنم که یک مجموعه شعر دوبیتی است.

وی برای کودکان هم پیشنهادی داشت و کتابی از ناصر کشاورز به اسم «به سیب گفتم سلام خانم» را معرفی کرد.

مریم زندی درباره آخرین کتابی که مطالعه کرده است این‌طور توضیح داد: آخرین کتابی که خواندم کتاب «هنوز در سفرم» مجموعه یادداشت‌ها و نامه‌های سهراب سپهری است که در سفرهای مختلف خود نوشته است. این اثر همراه با نقاشی و عکس‌های خود اوست. من این کتاب را هر از گاهی باز می‌کنم و می‌خوانم و چندشب پیش هم دوباره آن را خواندم؛ اما کتاب‌های دیگری که به تازگی خوانده‌ام کتاب شعر نیمایی «شبیه» سروده علی داوودی با موضوع محرم و عاشورا بود.


شاعر کتاب «خرسم یکی یکدانه است» از آخرین اثری که برای نوجوانان منتشر کرده است گفت: آخرین کتابم با عنوان «دلتنگم و می‌دانی...» در سال ۱۴۰۰ در انتشارات سروش چاپ شد که در جشنواره شعر فجر و جایزه کتاب سال نیز شایسته تقدیر شناخته شد. بعد از آن دیگر من مجموعه‌ای به ناشر نداده‌ام؛ اما اکنون در حال جمع‌آوری و سرودن یک مجموعه شعر نوجوان هستم که برای ناشر بفرستم و ان‌شا‌الله چاپ شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها