دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
ارتقا امنیت محدوده پیرامونی کتابخانه ملی با همکاری نیروی انتظامی

مدیرکل امور حقوقی، مجلس و استان‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی از برگزاری جلسه مشترک با مرجع قضایی و انتظامی برای بررسی راهکارهای افزایش امنیت محدوده پیرامونی کتابخانه ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، امیر حسین آزادی‌وفا، مدیر‌کل امور حقوقی، مجلس و استان‌های این سازمان با اشاره به تشکیل جلسه مشترک با مرجع قضایی و انتظامی گفت: از مدت‌ها قبل در سازمان اسناد و کتابخانه ملی موضوع ارتقا امنیت منطقه مطرح بود و پیگیری های لازم انجام شده بود و در دوره جدید، همکاران اداره کل حراست با پیگیری‌های خود درصدد بهبود وضعیت هستند. در همین زمینه با ورود دادگستری کل استان تهران جلسه‌ای برگزار شد.

مدیر کل امور حقوقی، مجلس و استانهای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به رویکرد تعاملی مراجع قضایی و انتظامی در این نشست افزود:  در جلسه‌ای که با حضور سرپرست ناحیه سه دادسرای تهران و رئیس کلانتری 103 تهران برگزار شد، مقرر شد با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نسبت به نصب دوربین در محل‌های حساس و دارای زیرساخت اقدام شود. همچنین نیروی انتظامی نیز با راه اندازی کانکس نسبت به استقرار ماموران پلیس اقدام کند.

وی یادآور شد: برقراری گشت موتور سوار پلیس در محدوده پیرامونی کتابخانه ملی و فرهنگستان‌ها و باغ کتاب دیگر تصمیم اتخاذ شده در این نشست بوده است.

درپی تشدید مراقبت نیروهای حراست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در هفته‌های گذشته یک مورد مشکوک شناسایی شد. این فرد از کارکنان شرکت‌های پیمانکاری بود که بلافاصله پس از تحقیق و مصاحبه تخصصی و مکشوف شدن موضوع ارتکاب جرم تحویل مقام انتظامی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها