سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
لزوم چاپ کتاب برای شهدای کرمان براساس آیین‌نامه‌ای مشخص

کرمان-استاندار کرمان با بیان اینکه برای نوشتن کتاب برای شهدا باید آیین‌نامه‌ای تدوین و یک چهارچوب مشخص در نظر گرفته شود، گفت: تدوین دایرةالمعارف شهدای استان کرمان کار خوب و مهمی است که باید اصولی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، محمدمهدی فداکار، عصر سه شنبه  در جلسه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه بخشی از برنامه‌ها در حوزه ایثار و شهادت برنامه‌های معمولی همچون برگزاری یادواره شهدا، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و... است که باید برگزار شود، بیان کرد: باید کار جدید نیز انجام داد و در این ارتباط تدوین دایرةالمعارف شهدای استان کرمان کار خوب و مهمی است که باید اصولی انجام شود.

وی در خصوص تدوین کتاب برای شهدا تأکید کرد: برای نوشتن این کتاب‌ها باید آیین‌نامه‌ای تدوین و یک چهارچوب مشخص در نظر گرفته شود تا کار تکراری انجام نشود و کتاب‌ها از لحاظ علمی نیز مرجعیت داشته باشند.

فداکار با بیان اینکه سالانه کتاب‌هایی در مورد شهدا  به چاپ برسد حیلی از اهمیت بالایی برخوردار است اضهار داشت: اما باید کتاب‌ها براساس چهارچوب و به گونه‌ای باشند که بعداً قابل استفاده شوند و باید بانک اطلاعاتی از نویسندگان دفاع مقدس تهیه شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت در سطح شهر و در سطح ادارات تأثيرگذار است، اظهار کرد: شهرستان‌ها نیز باید در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت کنند.

وی در خصوص دیدار با خانواده شهدا، تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدای شاخص و سرداران شهید به‌صورت مداوم انجام می‌شود اما با بعضی از خانواده شهدا دیداری انجام نمی‌شود که باید به این امر نیز توجه کرد و هر دستگاه در برنامه‌های خود دیدار با این خانواده‌ها را مد نظر قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها