پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
پیگیری اختصاص 10 درصد اعتبارات فرهنگی شهرداری‌ها به فعالیت‌های کانون‌های مساجد زنجان

زنجان- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در بحث اختصاص 10 درصد اعتبارات فرهنگی شهرداری‌ها و سه درصد اعتبارات دهیاری‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی گفت: در تلاش هستیم از این ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های کانون‌های مساجد استفاده کنیم.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای بسط و گسترش توسعه‌ فعالیت‌های مسجدی از ظرفیت‌های مجموعه‌های دیگر استفاده می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با اشاره به فعالیت 384 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد اضافه کرد: 86 باب از این در مساجد روستایی فعال است.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شبکه گسترده‌ای از جوانان و نوجوانان در مساجد هستند، گفت: تعامل و هم‌افزایی کانون‌های مساجد با دستگاه‌های فرهنگی استان بستر مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری برای جوانان ایجاد کرده است.

اسلامی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در بحث اختصاص 10 درصد اعتبارات فرهنگی شهرداری‌ها و سه درصد اعتبارات دهیاری‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی افزود: در تلاش هستیم از این ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های کانون‌های مساجد استفاده کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اهمیت تقویت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: توسعه این سلسله فعالیت‌ها به ویژه از سوی نیروهای خودجوش مردمی در قالب کانون‌های مساجد امری ضروری است چراکه منجر به مشارکت هرچه بیشتر مردم در فعالیت های مسجدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد ظرفیتی بزرگ در راستای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است، ادامه داد: کانون‌ها یک مجموعه غیردولتی به شمار می‌روند و به صورت مردمی اداره می‌شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی سامانه (فهما) گفت: در حال حاضر 14 هزار و 176 نفر از کانون های مساجد استان زنجان عضو این سامانه هستند.

اسلامی با اشاره به اینکه راه‌اندازی کانون‌های فهما در کنار مساجد راهکاری مناسب برای توسعه فعالیت‌ها فرهنگی هنری است، اضافه کرد: ورود کانون‌ها به مسائل اجتماعی به ویژه اشتغالزایی و مهارت‌آموزی موجب انگیزه و گرایش جوانان به این مکان مذهبی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها