یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
استفاده از زیست بوم فرهنگی در برنامه‌های کانون مساجد

زنجان- مدیر ستاد هماهنگی کانو‌ن‌های مساجد استان زنجان با تأکید بر استفاده از زیست بوم فرهنگی در برنامه‌های کانون مساجد گفت: در کانون‌های روستایی مهارت‌های مربوط به مشاغل خانگی نیز آموزش داده می‌شود.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: امسال طرح کانون‌های مساجد با عنوان « مسجد، کانون نشاط» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد اعضای کانون‌های مساجد بیش از 14 هزار نفر است، افزود: البته پیش‌بینی شده است که در حدود 10 هزار نفر در این برنامه‌ها حضور پیدا کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانو‌ن‌های مساجد استان زنجان با بیان اینکه درصد بالایی از کانون‌های مساجد در روستاها فعالیت دارند، افزود: با توجه به عدم دسترسی روستاها به برخی از امکانات، برنامه‌های اوقات فراغت با عناوین بیشتری در این مناطق اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر برنامه‌های فرهنگی، یک سری برنامه‌های آموزشی نیز برای اوقات فراغت در نظر گرفته شده است، گفت: در برنامه است که یک سری مهارت‌های مربوط به مشاغل خانگی نیز در ایام تابستان آموزش داده شود.

اسلامی با بیان اینکه ثبت نام کلاس‌های اوقات فراغت از طریق سامانه بچه‌های مسجد امکانپذیر است، افزود: ثبت‌نام اوقات فراغت کانون‌های مساجد در چهار شبستان و 12 رواق امکانپذیر است.

 وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت مدارس جوار مساجد برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: در این راستا تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانو‌ن‌های مساجد استان زنجان با تأکید بر لزوم استفاده از نقشه مهندسی فرهنگی در برنامه‌های کانون مساجد گفت: هدف اصلی نقشه مهندسی فرهنگی را پیگیری تدوین یک سند جامع فرهنگی که مبنای آن حرکت و اداره فرهنگ استان است و یک سند جامع‌نگر که مورد قبول همه دستگاه‌های فرهنگی بر مبنای تصمیم‌گیری و تخصیص اعتبار باشد، عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه سامانه بچه‌های مسجد به عنوان زیست بوم مجازی کانون‌های فرهنگی و هنری که جایگاه و اهمیت خود را در دوران کرونا نشان داد که امروز نیز در برنامه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: این سامانه امروز نیز در کنار فعالیت‌های حضوری به افراد کمک می‌کنند تا در برنامه ها و رویدادهای سایبری شرکت کنند.

اسلامی به کلید واژه ایمان و امید در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: از کانون‌های مساجد درخواست داریم تا برای تزریق امید و نشاط در جامعه برنامه داشته باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها