شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
10 رمان از زندگی سرداران استان سمنان چاپ می‌شود

سمنان- مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: تالیف و چاپ 10 رمان از زندگی سرداران استان در برنامه اجرایی این اداره کل قرار گرفته است.

فرشید فلاح لاله زاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، ضمن اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته درباره کنگره شهدای سمنان، بیان کرد: از جمله برنامه‌هایی که در کنگره شهدای استان سمنان نیز که قرار است بهار سال ۱۴۰۳ برگزار شود، تدارک دیده شده، تألیف کتاب با موضوع زندگی و سیره شهدا است.

وی افزود: در این راستا باید تاکید کرد که تألیف و چاپ ۱۰ رمان از زندگی سرداران استان سمنان در برنامه اجرایی ارشاد اسلامی قرار دارد.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های بومی استان در این امر، گفت: نویسندگان با استعداد خوبی در استان سمنان وجود دارد که می‌توان از آنها به خوبی بهره گرفت.

فلاح ابراز کرد: از آنجا که اجلاسیه بزرگداشت شهدای روحانی استان سمنان در دست برگزاری است، بهترین راهکار برای شناساندن سیره شهدا، کتاب و هنر است.

وی از برگزاری کرسی‌های تلاوت و برنامه‌های قرآنی ویژه محافل شهدا در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: طرح تلاوت نور و محافل قرآنی به یاد شهدا از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه اجلاسیه شهدای روحانی و کنگره شهدای استان سمنان تدارک دیده شده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این برنامه‌ها در مساجد استان برگزار می‌شود، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در برگزاری برنامه‌های کنگره شهدای استان همراه هستند که از جمله اقدامات آنها پخش فیلم‌های دفاع مقدس در مساجد خواهد بود.

فلاح بیان کرد: تلاش می‌کنیم که برنامه‌های فرهنگی و هنر جنبی اجلاسیه شهدای استان سمنان را توسعه ببخشیم همچنین امید است بتوانیم شاهد برگزاری نمایشگاه خوب کتاب‌های دفاع مقدس نیز باشیم.

وی همچنین از رسانه‌ها خواست تا درباره کنگره شهدای استان اطلاع رسانی کنند و افزود: جلسات خوبی در دست برگزاری است و تلاش داریم تا برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری کنگره شهدای استان به بهترین هماهنگی و عملکرد برسیم.

به گزارش خبرگزاری ایبنا؛ استان سمنان دارای سه هزار شهید دفاع مقدس است که کنگره گرامیداشت یاد این شهدا قرار است بهار سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها