پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
افتتاح نمایشگاه مد و لباس در یزد/ برگزاری محفل ادبی نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی

یزد – افتتاح نمایشگاه مد و لباس با محوریت پوشش عفیفانه و برگزاری محفل ادبی نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی از جمله عناوین اخبار کوتاه فرهنگی و هنری استان یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مراسم افتتاحیه نمایشگاه مد و لباس با حضور علی اکبر عزیزی معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و اهالی فرهنگ و هنر یزد در مجتمع تجاری ستاره این استان برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت: حضور در این نمایشگاه نشان دهنده نیازمندی جامعه بانوان استان به این گونه نمایشگاه‌ها است.

وی افزود: امروز جای این نمایشگاه‌ها و تولید‌کنندگان در استان خالی است که می‌تواند الگویی برای استان باشد.

عزیزی بیان کرد: ۶۵ تولید‌کننده به عنوان الگو را در این نمایشگاه خواهیم دید که باید از آن‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این مراسم گفت: از ۱۲ استان کشور میزبان تولیدکنندگان کشوری هستیم.

وی بیان کرد: سیاست ما در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور دسترس‌پذیر کردن پوشش عفیفانه است و لازم است تولیدکنندگان ورود جدی به این عرصه داشته باشند.

عابدی بیان کرد: بانوان ایران زمین ثابت کردند عفیف و محجوب هستند و لازم است تا ما زمینه‌ها را برای حضور در برنامه‌های تولیدی در این زمینه برای آن‌ها فراهم کنیم.

انعقاد تفاهم نامه دانشگاه فرهنگیان یزد و مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد

تفاهم نامه دانشگاه فرهنگیان یزد و مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با هدف توسعه و گسترش همکاری‌های متقابل و مشارکت در زمینه فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی، مشاوره‌ای و بهره‌گیری از منابع، امکانات و توانمندی‌های علمی- تخصصی، بهره‌مندی متقابل از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات، بهره‌مندی متقابل در ایجاد و توسعه ارتباطات و تعمیق مناسبات علمی و فرهنگی امضا شد.

ایجاد بانک اطلاعاتی مورد نیاز در حوزه‌های تخصصی، نمایه‌سازی مستندات علمی مورد نظر کتابخانه در بانک اطلاعات، اجرای فرآیند شناسایی و تحلیل دادگان علمی در حوزه تخصصی و نمایه‌سازی اطلاعات و اسناد کتابخانه با قابلیت اعمال سطوح دسترسی برای مخاطبان نیز از جمله اهداف دیگر این تفاهم نامه است.

نشست تخصصی کتابخوان با محوریت آثار امام خمینی(ره) ویژه اعضای کم بینا و نابینا برگزار شد

به منظور آشنایی هر چه بیشتر با زندگی و سیره امام خمینی(ره) نشست تخصصی کتابخوان با محوریت آثار امام و با حضور جمعی از اعضای کم بینا و نابینای کتابخانه مرکزی یزد برگزارشد.

در این نشست کتاب‌های امام خمینی(ره) و‌اندیشه‌های اخلاقی- عرفانی، پا به پای آفتاب، امام خمینی به زبان امام خمینی، نهضت امام خمینی، گفت و گو‌های اوریانا فالاچی توسط سیدرضا رام ساردار، عباس دشتی، سمانه فتاحی، ریحانه مهرآوران و حسین دشتی معرفی و خوانده شد.

محفل ادبی نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی آغاز به کار کرد

محفل ادبی نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی یزد با توجه به علاقمندی و استعداد‌های خوب این قشر در حوزه شعر و ادبیات و با هدف معرفی و شناخت بیشتر آثار فاخر ادبیات فارسی شروع به کار کرد.

زهرا فاتحی از اساتید ادبیات فارسی دبیری این محفل را بر عهده گرفتند که این برنامه ادبی به صورت ماهیانه در کتابخانه مرکزی یزد برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط