سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
پوشش عفیفانه گام ترویجی است/ برگزاری رویداد مد و لباس استان یزد از ۲۴ خردادماه

یزد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اهمیت زیست عفیفانه گفت: نمایشگاه مد و لباس با رویکرد پوشش ایرانی، اسلامی و زیست عفیفانه از ۲۴ خرداد در استان برگزار می‎شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، احسان عابدی ظهر سه شنبه در نشست خبری  با اشاره به برگزاری نمایشگاه مد و لباس به میزبانی استان یزد گفت: این نمایشگاه از ۲۴ خردادماه به مدت سه روز در محل مجتمع تجاری ستاره یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: مسئولیت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده که ماموریت اصلی آن سیاست‌گذاری و بسترسازی در حوزه مد و لباس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: این کارگروه فرادستگاهی است که در استان‌ها به مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود.

عابدی ادامه داد: در سال گذشته پنج رویداد مد و لباس داشتیم که به همت مؤسسات فعال در استان برگزار شد و هم اکنون نیز ۱۰ مؤسسه فعال در این زمینه داریم.

وی گفت: سال گذشته از محل تبصره ۱۶ بیش از ۲۰ میلیارد ریال به طراحان مد و لباس اختصاص دادیم و سعی کردیم افراد فعال در این زمینه را حمایت کنیم و در سال جاری نیز‌امیدواریم شاهد افزایش آن باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: هدف ما تقویت مد و لباس ایرانی و اسلامی است.

وی گفت: یکی از رویکرد‌های ما در کارگروه دسترس‌پذیر کردن پوشاک سالم و عفیفانه است که رویداد‌ها و نمایشگاه نیز در این زمینه بوده است.

عابدی با اشاره به اجرای طرح زیست عفیفانه گفت: در این طرح استان‌ها مکلف شدند که زیرساخت‌های آن را فراهم کنند و در شهر‌های مختلف نیز این را دنبال کردیم.

وی گفت: در اسفندماه ۱۴۰۰ شاخص‌های نظارت و تولید و عرضه پوشاک اجتماعی تولید و ابلاغ شد که چهارچوبی از شاخص‌های طراحی لباس اجتماعی بود که اجرایی شدن آن نیازمند عزم جدی و به خصوص صنوف تخصصی است و‌امیدواریم در استان نیز این امر صورت گیرد.

عابدی بیان کرد: نمایشگاه مد و لباس سه روز در مجتمع تجاری ستاره برگزار می‌شود و بیش از ۶۰ تولید‌کننده و برند برتر در این نمایشگاه حضوری فعال دارند و از ۱۲ استان نیز حضور دارند.

محمدکاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این نشست گفت: حوزه پوشاک یکی از دغدغه‌های اساسی ما است که این رویداد در راستای تکمیل زنجیره پوشاک است زیرا جهش صنعت ما می‌تواند از این طریق صورت گیرد.

وی بیان کرد: پوشاک زنجیره پیچیده دارد که کشور‌های شرق آسیا و کشور‌هایی مانند ایتالیا و فرانسه در این زمینه خوب کار کرده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: با ورود پوشاک فرهنگ‌ها نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و به نوعی قاچاق آن نیز در این زمینه اثرگذار است و هرچه ما کمتر کار کنیم از این طریق هویت و را نشان می‌دهد.

صادقیان گفت: ما در زمینه طراحیخلأداریم و اگرچه ۱۵۰۰ فروشنده پوشاک داریم ولی طراح کم داریم که باید به این هنر صنعت توجه بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه طراحی به هم‌رسانی هنرمندان باید مورد توجه قرار گیرد و در نمایشگاه امسال شاهد جمع شدن زنجیره مد و لباس بودیم اماخلأطراحی به خوبی وجود دارد.

صادقیان گفت: ما باید هنرمندان و طراحان را دعوت کرده و زنجیره‌های آن را تکمیل کنیم و به نوعی دانش این رشته را رشد دهیم و در این راستا نیز‌امیدواریم بتوانیم جایگاه گذشتگان ما احیا شود.

وی گفت: کارگروه مد و پوشاک در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها، ایجاد فضای تعاملی حوزه پوشاک، در دسترس گذاشتن پوشاک سالم کیفیت و طراحی و هنر عفیفانه گام برداشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد بیان کرد: پوشش عفیفانه به عنوان گام ترویجی ما است و‌امیدواریم توسعه کسب و کار افراد فعال در این زمینه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط