دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
«جادوگر شهر اُز» نوستالژی تمام نسل‌هاست/ کودکان و نوجوانانی که مخاطب تئاتر هستند، اعتمادبه‌نفس بهتری دارند

مهدی قلعه، کارگردان نمایش عروسکی «جادوگر شهر اُز» معتقد است: کودکان و نوجوانانی که مخاطب تئاتر هستند، روابط اجتماعی و اعتمادبه‌نفس بسیار بهتری دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مهدی قلعه علت انتخاب این قصه را مخاطب وسیع آن دانست و افزود: داستان این نمایش یک قصه معروف است که قدمت بسیار بالایی دارد. یکی از اهداف من برای انتخاب این داستان، به اجرا بردن قصه‌ای بود که هم پدر و مادرها آن را خوانده باشند و هم نسل جدید. یکی دیگر از اهداف انتخاب کردن این نمایش‌نامه، دادن اعتماد به نفس به نسل کودک و نوجوان امروز است که علی‌رغم هوش بالایی که دارد، باورشان به خود کمتر است. بر اساس داستان، همه‌ی انسان‌ها تمامی ویژگی‌های خوب را دارند؛ ولی باید ویژگی‌های خود را پیدا کنند.
«جادوگر شهر اُز» نوستالژی تمام نسل‌هاست/ کودکان و نواجوانانی که مخاطب تئاتر هستند، اعتماد به نفس بهتری دارند
کارگردان نمایش «جادوگر شهر اُز» در ادامه بیان کرد: مدت زمان زیادی است که قصد دارم این نمایش را بسازم؛ ولی ترجمه خوبی از آن پیدا نمی‌کردم تا اینکه سال گذشته در جشنواره همدان با ترجمه‌ آقای حسین فدایی‌حسین مواجه شدم.
قلعه با اشاره به رده سنی مخاطبان این نمایش، ادامه داد: در تئاتر، ما اصطلاحی داریم به نام «مخاطب وسیع»، یعنی یک نمایش هم مخاطب کودک و نوجوان دارد و هم بزرگسال. نمایش «جادوگر شهر اُز» هم جزو همین نمایش‌هاست.
وی در پایان گفت: این تئاتر هفدهمین کار نمایشی من است. طبق تجربه این سال‌ها دریافته‌ام که کودکان و نوجوانانی که مخاطب تئاتر هستند، روابط اجتماعی و اعتمادبه‌نفس بسیار بهتری دارند؛ به همین جهت از خانواده‌ها تقاضا می‌کنم حتما فرزندا‌ن‌شان را به تماشای تئاتر بیاورند.
«جادوگر شهر اُز» نوستالژی تمام نسل‌هاست/ کودکان و نواجوانانی که مخاطب تئاتر هستند، اعتماد به نفس بهتری دارند
یادآوری می‌شود داستان این نمایش درباره دختر بچه‌ای به اسم دورتی است که در سرزمین کانزاس زندگی می‌کند و باد و طوفان شدید خانه و خودش را به «سرزمین اُز» فرود می‌آورد. دورتی که از این اتفاق خیلی ناراحت است با راهنمایی فرشته مهربان به سمت جادوگر شهر اُز رفته تا با کمک آن بتواند به شهر کانزاس برگردد. او در طول مسیر با مترسکی که مغز ندارد و هیزم‌شکنی که از حلبی درست شده و قلب ندارد و شیری که شجاعت ندارد و ترسو است، همراه می‌شود و اتفاق‌های عجیبی برای او می‌افتد.

نمایش «جادوگر شهر اُز» هر روز به‌ جز شنبه‌ها، ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بوستان لاله تهران اجرا می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال به نشانی اینترنتی www.tiwall.com بلیت این نمایش را تهیه کنند و برای هماهنگی با شماره‌های ۸۸۹۶۶۱۱۹، ۰۹۰۳۴۹۹۰۲۸۵ و ۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها