پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
فعالیت کتابخانه محله‎‌محور در زنجان

زنجان – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه «امام حسین (ع)» در منطقه «بیسیم» به عنوان یک کتابخانه محله محور در برقراری ارتباط با مردم منطقه موفق به شمار می‌رود و به یک مرکز فرهنگی پویا تبدیل شده است.

محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، توسعه فضاهای کتابخانه ای در پهنه های شهر را کلید توسعه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: توجه به توسعه کتابخانه ها در فضای شهری می تواند علاوه بر بازخوردهای مثبت اجتماعی و فرهنگی، سرانه مطالعه را افزایش دهد.

وی با اشاره به سیاست‌های این اداره کل در حوزه توسعه فضاهای کتابخانه‌ای بیان کرد: خوشبختانه با همراهی خیرین و همتی که در استان وجود داشته در این حوزه روند رو به رشدی داریم.

رضاخانی از افتتاح 3 باب کتابخانه در استان خبر داد و گفت: کتابخانه «شهید حاج قاسم سلیمانی ابهر» و کتابرسان سیار «شهدای طارم» افتتاح و کتابخانه «امام حسین (ع)» در منطقه بیسیم سه کتابخانه‌ای بودند که در سال گذشته آغاز به کار کردند.

مدیرکل کتابخانه‌‎های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه «امام حسین (ع)» در منطقه بیسیم بعنوان یک کتابخانه محله محور در برقراری ارتباط با مردم منطقه موفق بوده است و به یک مرکز فرهنگی پویا تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات اولویت‌دار استان پیگیری تکمیل ساخت کتابخانه مرکزی است، افزود: نبود کتابخانه مرکزی خلاء بزرگی در استان است و امیدواریم با تخصیص اعتبارات شاهد تکمیل این طرح در دست احداث بعد از سال‌ها در استان باشیم.  
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها