چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۴
انتخاب‌ كتاب‌سال، تشويق ناشران براي توليد آثار ارزشمند است

برگزاري كتاب‌سال باعث تشويق ناشران و نويسندگان مي‌شود و انگيزه آنان را براي انتشار كتاب‌هايي با كيفيت تقويت مي‌كند؛ زيرا ناشران و صاحبان آثار متوجه مي‌شوند كه كارشان مشاهده مي‌شود و زحماتشان پنهان نمي‌ماند.

دكتر «ابوالقاسم امامي» استاد دانشگاه و مصحح متون كهن با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: «كتاب سال جمهوري اسلامي، انگيزه‌اي براي ناشران است تا براي انتشار كتاب‌هاي باارزش تشويق شوند.» 

اين نويسنده و محقق در ادامه سخنانش به ارزش بالاي برگزاري كتاب سال اشاره كرد و گفت: «انتخاب كتاب سال، ارزش بالايي در جمع اهالي فرهنگ دارد و مي‌تواند اثر مطلوبي به دنبال داشته باشد و اين مسأله به شرط داوري خوب  تضمين مي‌شود.» 

اين مصحح متون كهن خاطرنشان كرد: « در برگزاري كتاب سال، زواياي انتخاب داوران بسيار مهم و حساس است كه بايد به درستي اثر برگزيده مورد تحليل قرار گيرد.»

وي همچنين افزود: «افرادي كه آثارشان در كتاب سال به عنوان برگزيده اعلام نمي‌شود نبايد نا‌اميد شوند بلكه بايد در انتشار كتاب‌هاي مطلوب كوشش بيشتري كنند تا در سال‌هاي بعد كتاب آن‌ها نيز در كتاب سال به عنوان منتخب، برگزيده و انتخاب شود.» 

دكتر ابوالقاسم امامي سال 1313 در بندر گز (استان گلستان) به دنيا آمد. تحصيلات مكتب و ابتدايي را در همان شهر گذراند و همزمان با تحصيلات دوره متوسطه، زمان كوتاهي را نزد پدر به خواندن دروس حوزوي و طلبگي مشغول شد. سپس به حوزه علميه مشهد رفت و بخشي از آن دروس را نيز در قم گذراند. وي جايزه كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي را براي تصحيح دوره كامل «تجارب الأمم »در 8 مجلد براي نخستين بار از آن خود كرد. همچنين در سال 1380 جايزه كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي براي تصحيح كتاب «ترتيب السعادات و منازل العلوم ابوعلي مسكويه» به وي تعلق گرفت و تقديرنامه و جايزه رجمه قرآن كريم از سوي رياست جمهوري در سال 1377 به وي اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها