دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
بوستان کتاب در سنندج راه اندازی می‌شود

برای نخستین بار و با همکاری و مشارکت کتابخانه‌های عمومی استان کردستان و شهرداری سنندج، بوستان کتاب در سنندج راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، محمد مخدومی صبح دوشنبه در نشست مشترک با حضور معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج و جمعی از فعالان فرهنگی و نویسندگان استان اظهار کرد: این بوستان به مناسبت «روز سنه » (روز سنندج) در روز 6 اردیبهشت امسال افتتاح و آماده خدمات‌رسانی به علاقمندان می‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد راه‌اندازی این بوستان که در مرکز سنندج (سه راه ادب، روبرروی کتابخانه شهید مطهری) واقع است از سوی شهرداری سنندج داده شده و نمادهای ویژه برای نصب در آن نیز آماده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با بیان اینکه کتابخانه های عمومی در این بوستان وظیفه تولید محتوا را دارد، تصریح کرد: بر اساس برنامه و در طول سال برنامه‌های متنوعی با دعوت از علاقمندان و کتابخوانان توسط این نهاد برگزار خواهد شد و بدون شک این بوستان به یک پاتوق فرهنگی اثرگذار بدل می‌شود.

مخدومی افزود: برپایی نمایشگاه کتاب برای علاقمندان، تجلیل از برخی نویسندگان مطرح سنندجی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و برخی برنامه‌های جنبی ویژه از جمله اقداماتی است که در روز افتتاح و راه‌اندازی این مجموعه با همکاری کتابخانه‌های عمومی و شهرداری سنندج انجام می‌گیرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج نیز در این جلسه مشورتی با اشاره به نامگذاری روز 6 اردیبهشت با عنوان «روز سنه»، بیان کرد: بر این اساس هر سال و در هفته ای با عنوان هفته سنه از 6 لغایت 13 اردیبهشت برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در سطح شهر برگزار می‌شود.

سرکوت نجفی، با اشاره یه اینکه در سال جاری نیز برای پاسداشت این روز برنامه‌های متنوعی با دعوت از عموم مردم برگزار می‌شود، گفت: در این هفته نزدیک به 30 برنامه شاخص هنری از جمله اجرای تئاتر خیابانی، موسیقی، برپایی نمایشگاه خوشنویسی و همچنین افتتاح بوستان کتاب انجام می‌شود.

وی افتتاح بوستان کتاب را از نیازهای مهم فرهنگی شهر سنندج عنوان کرد و افزود: با توجه به نامگذاری شهر سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران، راه اندازی بوستان و پاتوق‌های فرهنگی امری ضروری است.

نجفی بیان کرد: پارک روبروی کتابخانه شهر مطهری سنندج که در مرکز شهر واقع شده با توجه به نزدیکی به مراکز فرهنگی از جمله کتابخانه، دانشگاه، کانون پرورشی فکری و کانون امام خمینی (ره) دارای موقعیتی ویژه و منحصربفرد است و می‌تواند به مرکز توجه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج با تقدیر از کتابخانه های عمومی در برگزاری برنامه‌های مهم فرهنگی در سنندج، اضافه کرد: راه اندازی بوستان کتاب با همکاری شهرداری و کتابخانه‌های عمومی نیز اقدامی موثر و جریان‌ساز خواهد بود.

در ادامه این نشست، افراد حاضر به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص نحوه برگزاری مراسم افتتاح بوستان کتاب و برنامه های این روز پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها