سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
تخصیص یک میلیارد ریال برای خرید کتاب کودک و نوجوان توسط شهرداری یزد

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد با اشاره به سهم کتابخانه‌های عمومی از شهرداری گفت: مبلغ یک میلیارد ریال برای خرید کتاب کودک و نوجوان توسط شهرداری یزد تخصیص پیدا کرده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، محمد رضایی صبح سه‌شنبه در نشست شورای اداری نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان یزد از حمایت شهرداری یزد در خصوص تهیه و توزیع کتاب‌های ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های استان خبر داد.
 
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در این خصوص بیان کرد: خوشبختانه میزان حمایت یک میلیارد ریالی شهرداری یزد به خوبی می‌تواند ما را در اجرای برنامه‌های خود کمک کند و به نوعی امیدواریم کودکان و نوجوانان را در کتابخانه‌ها بیشتر می‌کند.
 
وی ادامه داد: با این حمایت شهرداری توانستیم تعداد 3 هزار و 195 جلد کتاب ویژه کودکان و نوجوانان تهیه کنیم.
 
 رضایی ادامه داد: این کتاب‌ها از محل نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان یزد خریداری شده و از تازه‌ترین کتاب‌های حوزه نشر است که پس از تفکیک و آماده‌سازی در بین کتابخانه‌های عمومی شهر یزد توزیع می‌شود.
 
وی همچنین با اشاره به رویکردهای این اداره در خصوص غنی‌سازی منابع محتوایی کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد گفت: غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ای از مهمترین رویکردهای ما در سال جدید است که امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان گام‌های موثری در این زمینه برداریم.
 
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد ادامه داد: به این منظور جذب کتاب و تقویت مجموعه منابع، رایزنی‌هایی با دستگاه‌های ذیربط و همچنین خیرین گرامی صورت گرفته است.
 
وی در پایان بیان کرد:  هم اکنون شهرستان یزد با 37 کتابخانه نهادی و مشارکتی و با داشتن بالغ بر یک میلیون و 300 هزار جلد کتاب پاسخگوی بیش از 62 هزار عضو کتابخانه های خود  است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط