جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
اجرای ویژه‌برنامه‌هایی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمان‌های انقلاب

رئیس کمیته‌ کودک و نوجوان ستاد دهه‌ فجر استان بوشهر و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از اجرای ویژه‌برنامه‌هایی با محوریت آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمان‌های انقلاب اسلامی همزمان با دهه فجر خبر داد.

سمیه رسولی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در بوشهر گفت: با توجه به اینکه ریاست کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان بوشهر به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سپرده شده، در نشست‌های متعددی برنامه‌های این کمیته  بررسی شد تا براساس هم‌اندیشی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های همکار به یک توان‌افزایی برای اجرای بهتر و باکیفیت برنامه‌های ویژه دهه مبارک فجر برسیم.

وی با اشاره به رویکرد برنامه‌ریزی و پیش‌بینی فعالیت‌ها و برنامه‌های ویژه این مناسبت توضیح داد: باید با برنامه‌ریزی بتوانیم سطح آشنایی و معرفتی کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها و اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهیم.

رئیس کمیته‌ کودک و نوجوان ستاد دهه‌ فجر استان بوشهر ادامه داد: نتیجه اقدامات و فعالیت‌ها زمینه حضور پرشکوه کودکان و نوجوانان را در مناسبت‌های ملی و انقلابی و آیین‌های بزرگداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی رقم می‌زند.

رسولی گفت: فعالیت‌ها با دو رویکرد درون‌سازمانی و برون‌‌سازمانی در طول دهه‌ فجر با محوریت «ایثار»، «شجاعت»، «اتحاد میان مردم و اقوام»، «میهن‌دوستی و پاسداشت مام وطن» و... در قالب جشن‌ها، پویش‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، پژوهشی ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد و ماهیت این ویژه‌برنامه‌ها توضیح داد: بیش از ۲۵۰ ویژه‌برنامه‌ی برای کودکان و نوجوانان از‌جمله «جُنگ شادی»، «نمایش عروسکی»، «سرود»، «جشن پرواز بادبادک‌ها»، «جشنواره بازی‌های بومی محلی»، «مسابقه تندیس‌های شنی» در دهه مبارک فجر امسال برگزار خواهد شد.

به گفته رئیس کمیته‌ کودک و نوجوان ستاد دهه‌ فجر استان بوشهر، قصه‌گویی، معرفی وقایع و ایام دهه فجر، معرفی شخصیت، اجرای پیک امید کانون، نشست‌های ادبی، دورهمی‌های فرهنگی، داستان‌نویسی، نوشتن خلاق، فعالیت‌های هنری مانند برگزاری نمایشگاه حضوری و مجازی عکاسی، خوشنویسی، نقاشی و... از دیگر برنامه‌هایی است که در سطح مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر اجرا می‌شود.

رسولی افزود: کلیه برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان در فضایی مبتنی بر شادی و نشاط و پویایی با همکاری صورت‌گرفته میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل آموزش و پرورش استان برای دانش‌آموزان مدارس مختلف در شهرستان‌های مختلف اجرا می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به هدف برخورداری تمامی کودکان استان از عدالت فرهنگی گفت: امسال نیز چون سال پیش در برنامه‌ریزی‌ها کودکان و نوجوانان ساکن در روستاها و مناطق دورافتاده و کمتربرخوردار مورد توجه قرار خواهند گرفت و در روستاها به اجرای برنامه خواهیم پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها