پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مقبره در حال ساخت آذریزدی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مقبره در حال ساخت مرحوم آذریزدی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، محمد‌مهدی اسماعیلی در سفر به استان یزد از مقبره در حال تکمیل مرحوم مهدی آذریزدی بازدید کرد.
 
احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این بازدید گفت: بعد از درگذشت مرحوم مهدی آذر یزدی در سال ۸۸، پیش‌بینی می‌شد یک سری رویداد‌ها و اتفاقات فرهنگی و ادبی در یزد حول محور مقبره وی شکل بگیرد. لازمه برگزاری این رویداد‌های ادبی، ساخت یادمان و مقبره برای این شخصیت مهم فرهنگی کشورمان بود؛ به‌عبارت دیگر محلی برای گردهمایی فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی به‌‌ویژه در حوزه کودک و نوجوان. 

وی افزود: متاسفانه ساخت مقبره طی 13 سال گذشته محقق نشد و با وجود اینکه گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف استانی و ملی به این موضوع نقد داشتند و از مجموعه استانی مطالبه می‌کردند، اما بنا به دلایلی این اتفاق عملی نشد.

عابدی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ با پیگیری‌ و دستور استاندار یزد، مبنی بر ساخت مقبره، عملیات عمرانی در دستور کار قرار گرفت.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد درباره وضعیت فعلی آرامگاه آذریزدی، گفت: اکنون در مراحل پایانی احداث مقبره هستیم؛ نصب سازه‌ها تقریبا تمام و دیوار‌های این مکان که وضعیت نامناسبی داشت تخریب شده است. شهرداری منطقه ۴ یزد در حال ساخت و نرده‌کشی دور این مکان است.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به اهمیت توجه به این مفاخر کشورمان گفت: آرامگاه مرحوم آذریزدی به‌عنوان پدر داستان‌نویسی ایران باید پاتوق فرهنگی و هنری در استان و کشور تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط