چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
امضای تفاهم‌‏نامه میان كتابخانه ملی و سازمان اوقاف و امور خیریه

سازمان اسناد و كتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ايران و سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف افزایش همكاری‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، اشتراک منابع اطلاعاتی و انتقال تجربيات دو طرفه ؛ تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ايران و سازمان اوقاف و امور خیریه برای ر افزایش همكاری‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، اشتراک منابع اطلاعاتی و انتقال تجربيات دو طرفه ؛ تفاهم نامه همکاری امضا کردند. 


تفاهم‌‏نامه همكاری سازمان اسناد و كتابخانه ملی ايران با سازمان اوقاف و امور خیریه، به امضای حجت الاسلام و المسلمین سید‌مهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و علیرضا مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رسید.
 
بهره‌گيری از منابع اطلاعاتی، ظرفيت‌ها و فرصت‌های پژوهشی، مطالعاتی و تخصصی طرفین؛ ازجمله همکاری و کمک به تحقق اهداف و ماموریت‌های قانونی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و همچنین همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه برای بخش آموزش، پژوهش، حفاظت، صیانت، فهرست‌نویسی الکترونیکی و مرمت اسناد مربوط به وقف‌نامه، حبس‌نامه و وصیت‌نامه، ازجمله مفاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ايران با سازمان اوقاف و امور خیریه است.
 
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این تفاهم‌‏نامه متعهد شد، اسناد و مدارک انتقالی مربوط به سازمان اوقاف و امور خیریه را در مخازن استاندارد ساماندهی کند. در صورت درخواست سازمان مربوطه برای دسترسی به اصل اسناد انتقالی نیز، سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران موظف است بر اساس آئین‌نامه شیوه دسترسی به اسناد اقدام کند.
 
همچنین مقرر شد، پژوهش‌های مشترک در زمینه اسنادی، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، بازدیدهای متقابل و تبادل تجریبات، به ‌اشتراک گذاشتن نسخه دیجیتال اسناد و مدارک، همکاری در اجرای قوانین و مقررات اسناد ملی ایران در اوقاف و رقومی‌سازی برای حفاظت و نگهداری و مرمت اسناد وقفی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

 
امرالله حسنی‌نیا، معاون اوقافی،‌ حقوقی و ثبتی، مجتبی باقرزاده، مدیرکل اسناد ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه، هوتن والی نژاد ،معاون توسعه و مدیریت منابع، محمدجواد جعفریان معاون اسناد ملی، عصمت مؤمنی معاون کتابخانه ملی، فاطمه صدر، معاون پژوهش و منابع دیجیتال، محمد حدادی مدیرکل حفاظت مرمت سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران نیز در این برنامه حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها