دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
زمینه‌ گرایش جوانان به مسجد باید فراهم شود

سید‌مجید امامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی گفت: باید با فرهنگ‌سازی زمینه گرایش نسل جوان به مسجد را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی، امروز دوشنبه (21آذرماه) با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به همراه علیرضا بابایی، مشاور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و علی آقابابا معاون مطالعات و برنامه ریزی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر اعضا در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه برگزار شد.

سید‌مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، با اشاره به نقش خانواده، مدرسه و دانشگاه در فرهنگ‌سازی گفت: باید با فرهنگ‌سازی زمینه گرایش نسل جوان به مسجد را فراهم کرد. در نیل به اهداف اقتصادی باید از مسیر فرهنگ‌سازی عبور کرد تا فضای فرهنگی و اجتماعی لازم برای توسعه کشور فراهم شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه مدیریت «گفتمان حجاب» نباید در دست ضد‌انقلاب باشد، گفت: اسلام با حجاب به دنبال زیبایی بخشیدن به زنان است؛ بنابراین نوع برخورد با بی‌حجابی در جامعه باید هوشمندانه و هدفمند باشد.

امامی ادامه داد: میدان فرهنگ‌سازی زیست محیطی به گونه‌ای، خالی شده و طوری برداشت می‌شود که پرداخت به مسایل زیست محیطی وظیفه ضد انقلاب و سکولارها است.

وی با بیان اینکه دشمنان نهایت سوء استفاده از موضوعات زیست محیطی را به عمل می‌آورند، افزود: نهادهای فرهنگی باید با ایجاد پویش و گفتمان سازی ابتکار عمل را در این حوزه در دست بگیرند.به‌عنوان مثال احیا دریاچه ارومیه، یک مطالبه ملی است که دولت سیزدهم نیز با اختصاص بودجه لازم توجه ویژه‌ای به آن دارد؛ اما باید قبول کرد که بدون فرهنگ‌سازی و آوردن مردم پای کار، نمی‌توان این دریاچه را احیا کرد؛ بنابراین با کار فرهنگی باید مردم را به صرفه‌جویی در مصرف آب و اصلاح الگوی کشت برای نجات دریاچه ارومیه سوق داد.

امامی با بیان اینکه نحوه احیا دریاچه ارومیه فقط به مباحث فنی ختم نمی‌شود، بیان کرد: داشتن رویکرد فرهنگی در احیا این دریاچه یک ضرورت است؛ بنابراین شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی باید وارد عمل شود.

وی  گفت: در اکثر کشورهای جهان به جایگاه زنان ظلم شده، بنابراین از آنان مطالبه داریم. نگاه غرب به جایگاه زنان یک نگاه ابزاری است. انقلاب اسلامی به زن یک نگاه با کرامت و متعهد به خانواده دارد و به دنبال استفاده ابزاری از آن نیست؛ اما غربی‌ها با بهره‌مندی از نآگاهی به دنبال تحمیل دیدگاه‌های سودجویانه خود درباره زنان و جایگاه مقدس خانواده هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به برخی فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ضرورت پرداخت به مباحث فرهنگی، گفت: متاسفانه برخی از اتفاقات روی داده در کشور نتیجه غفلت‌ از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است؛ باید از این غفلت توبه کنیم. مشکلات فرهنگی و هجمه‌ دشمنان موجب فاصله گرفتن نوجوانان و جوانان از مسجد شده که سرآغاز بسیاری از مشکلات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها