جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
کتاب‌های کم‌حجم و جذاب در دسترس عموم قرار بگیرد

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت کتابخوانی در جامعه گفت: لازم است کتاب‌های جذاب، کم‌حجم و خواندنی در مطب پزشکان، مترو و قطار، فرودگاه، ادارات مختلف، مساجد قرار بگیرد؛ این عمل زمینه‌ساز ترویج کتابخوانی در جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمد دهقان جمعه (۲۸ اردیبهشت) در دیدار با یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه و اهمیت توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: فضای مجازی موجب شده توجه به کتاب کمتر شود.

وی با اشاره به اهمیت ارائه کتاب‌های موجز و کوتاه برای توجه بیشتر مردم بر حوزه کتابخوانی گفت: مخاطبان عام به این‌گونه کتاب‌ها بیشتر جذب می‌شوند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ارائه کتاب‌های جذاب، کم‌حجم و خواندنی در مطب پزشکان، مترو و قطار، فرودگاه، ادارات مختلف، مساجد گفت: این عمل زمینه‌ساز ترویج کتابخوانی در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رسیدن قانون به دست مردم یک وظیفه حاکمیتی است، افزود: نیاز است، ناشران به قوانین و مقررات توجه بیشتری داشته باشند.

احمدوند با اشاره به ممانعت از حضور ناشران کتابساز در این دوره از نمایشگاه گفت: فضای بانشاطی در نمایشگاه ایجاد شده است و ناشران و بازدیدکنندگان با سلائق مختلف حضور دارند؛ به‌گونه‌ای که در بخش ناشران آموزشی و کودک با ازدحام زیاد مخاطبان روبه‌رو هستیم و حضور در نمایشگاه را یک ارزش تلقی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان صدا و سیما، روزی ۱۰۰ ساعت برنامه در حوزه نمایشگاه کتاب پخش می‌کند، افزود: دستگاه‌های مختلف، حداکثری پای کار نمایشگاه هستند.

احمدوند با اشاره به اینکه ایران در تولید عنوان کتاب جزو کشورهای برتر دنیاست افزود: در ایران از ۱۶ دقیقه تا یک‌ساعت و نیم با ملاک‌های مختلف سرانه مطالعه داریم که با محاسبه جمعیت فعال کشور به‌جز کودکان و سالمندان این سرانه به بالای یک ساعت در روز رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها