یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
فراخوان ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان»

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی و حوزه هنری استان خوزستان، ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» را شهریورماه امسال برگزار می‌کند. این همایش با نگاه نذر فرهنگی هنرمندان تئاتر کشور در مسیر زوارالحسین در دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی که چند سالی است همزمان با ایام پیاده‌روی اربعین حسینی با اجرای گونه‌های مختلف نمایش در مسیر پیاده‌روی و مرزهای خروجی ایران به عراق در این ایام ارادت خود را به اهل بیت (ع) نشان می‌دهد، فراخوان ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» را منتشر کرد.

این رویداد با همکاری حوزه هنری استان خوزستان از ۱۸ شهریور مصادف با ۱۲ صفر آغاز و تا ۲۶ شهریور مصادف با ۲۰ صفر ادامه خواهد داشت.

موضوعات همایش در قالب‌های اجرایی تعزیه (شبیه‌خوانی)، نمایش موکبی، نقالی، پرده‌خوانی، نمایش خیابانی، مقتل‌خوانی، سرود و شعرخوانی با رعایت اولویت به شرح زیر است:
قیام عاشورا
وقایع تاریخی مربوط به محرمالحرام ۶۱ هجری
فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی (مختص بخش ایران)
شخصیت امام حسین (ع) و یاران با وفایش
مدافعان حرم (شهدای مشترک ایران و عراق – حاج قاسم سلیمانی –  ابومهدی مهندس)
روایت‌ها و داستان‌های تاریخی و معاصر در رابطه با پیاده‌روی اربعین


بخش‌های همایش (ایران و عراق):
ایران: تمامی نمایش‌هایی که با موضوعات و قالب‌های مطرح‌شده آمادگی اجرا در منطقه مرزی شلمچه، چزابه، مهران و خسروی را داشته باشند می‌توانند با ارسال سه نسخه از فیلم اثر خود در این بخش شرکت کنند. زبان آثار در این بخش صرفا فارسی و عربی باید باشد.
عراق: تمامی آثاری که با موضوعات و قالب‌های مطرح‌شده آمادگی اجرا در کشور عراق (شهر نجف اشرف، مسیر پیاده‌روی اربعین و شهر کربلا معلی ) را داشته باشند، با ارسال سه نسخه از فیلم اثر خود می‌توانند در این بخش شرکت کنند. زبان‌های قابل پذیرش آثار در این بخش فارسی، عربی، ترکی، انگلیسی و اردو است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره:  ۱۴-  ۰۶۱۳۳۷۳۱۳۱۲ تماس بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها