یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
آباده صاحب یک کتابخانه مشارکتی شد

در راستای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس، کتابخانه مشارکتی مهارت آباده افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در آیینی با حضور روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و حشمت کوشکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس، هم‌زمان با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دو سازمان، کتابخانه مشارکتی مهارت در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان آباده به بهره‌برداری رسید.
 
کتابخانه مشارکتی مهارت مرکز فنی و حرفه ای شهرستان آباده با زیربنای 400 مترمربع و 2000 نسخه کتاب و دارای بخش‌های مخزن، نشریات، پژوهش، سمعی و بصری و سالن مطالعه است که در این دیدار به عنوان نخسین کتابخانه مشارکتی با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای فارس افتتاح شد.
 
افزون بر این با عنایت به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی و تأثیر آن بر بهبود و اصلاح شخصیت افراد و لزوم افزایش دانش و مهارت‌های عمومی و تخصصی نیروی انسانی برای ورود به بازار کار و هم‌چنین ارتقای مهارت‌های فنی و عملی شاغلین در جهت رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی هر کشور و به‌منظور توسعه همکاری‌‌های مختلف کتابخانه‌ای، فرهنگی، آموزشی و تربیتی،  تفاهم‌نامه همکاری بین این دو اداره کل نیز منعقد و مبادله شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این آیین ضمن گرامیداشت 6 مرداد روز ملی کارآفرینی عنوان کرد: اجرای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس را امروز با افتتاح کتابخانه مشارکتی مهارت در شهرستان آباده آغاز می‌کنیم تا به عنوان الگویی در استان و حتی کشور مطرح شود و مهارت آموزان هم بتوانند از خدمات کتابخانه‌ای بهره‌مند شوند.
 
وی ضمن اشاره به برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی تأکید کرد: با برگزاری مشترک کارگاه‌های آموزشی مجازی می‌توان با کمک فنی و حرفه‌ای در زمینه آگاهی‌رسانی همگانی که یکی از رسالت‌های کتابخانه‌های عمومی است قوی‌تر و تاثیرگذارتر عمل کنیم.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس نیز عنوان کرد: امروزه فلسفه دانشگاه‌ها در دنیا این است که درخدمت صنعت باشند و نقاط ضعف، قوت و پتانسیل‌های هر منطقه را شناسایی کند تا بتواند نسخه شفابخشی که مشکلات جامعه را حل می‌کند، پیدا کنند.
 
حشمت کوشکی، ادامه داد: به دلیل ارتباط تنگاتنگی که بین مهارت و کتاب وجود دارد آمادگی این را داریم در هر جای استان فارس که مرکز فنی حرفه‌ای وجود دارد کتابخانه آن را نیز راه‌اندازی و توسعه ببخشیم. باید همه کمک کنند فرهنگ از دست رفته کتاب و کتابخوانی را احیا کنیم.
 
یادآور می‌شود: به موجب تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های عمومی و مراکز فنی و حرفه‌ای انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترک آموزشی، فرهنگی، تربیتی، پرورشی و ارتقای مهارت در بین کارکنان و کتابداران، جامعه هدف و اعضای کتابخانه‌های عمومی، استفاده از ظرفیت‌های بالقوه، فضاها، امکانات و منابع اطلاعاتی از جمله کتاب و تجهیزات بلااستفاده دولتی و غیردولتی در راستای توسعه کتابخانه‌های مشارکتی، روستایی و پیشخان‌های کتاب در روستاها و انجام سایر همکاری‌ها، خدمات و مراودات مقتضی در دستور کار قرار می گیرد.
 
همچنین برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی و تربیتی و برپایی نمایشگاه‌، برگزاری فعالیت‌های مشترک علمی و فرهنگی شامل مسابقات کتاب‌خوانی، کارگاه‌های آموزشی و ...  برگزاری همایش‌ها و سمینارهای مشترک، استفاده متقابل از ظرفیت طرفین برای اجرای پروژه های مشترک، بهره‌گیری از امکانات سخت‌افزاری و ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی، همکاری در ایجاد فضای مناسب تبلیغاتی به منظور ترویج و تقویت فرهنگ کارآفرینی و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از جمله تعهدات مشترک این تفاهم نامه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها