سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
سردیس مشاهیر اهل ادب ترمیم می‌شوند

برزین ضرغامی بیان کرد: سردیس‌ مشاهیر اهل ادب و کتاب به صورت مستمر و مداوم در سطح شهر رصد می‌شوند که اگر جایی نیاز به مرمت داشته باشند، مراحل ترمیم آن صورت بگیرد.  

برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره ساخت سردیس‌های چهره‌های ادبی و نمادهای کتاب‌محور در سال جاری بیان کرد: در سالی که به پایان آن نزدیک هستیم، سردیس‌های شعرا و ادبای بسیاری در سازمان‌ها و سطح شهر ساخته شده است اما آخرین فعالیت در حوزه ساخت سردیس‌ها در مراسم سمپوزیم اعضاء فرهنگستان‌ها بود که حدود 25 سردیس ساخته شد که در محل کتابخانه ملی ایران نصب خواهد شد.
 
وی درباره کیفیت آثار سردیس‌های ساخته‌شده اهالی فرهنگ و ادب با توجه به حاشیه‌های پیش‌آمده درباره مشکلات ساختاری سردیس استاد شهریار در برج میلاد عنوان کرد: نکته مهم در ساخت سردیس‌ها، این است که هر سردیس برای ساخته‌شدن روند خاصی را طی می‌کند و این‌طور نیست که هر مجسمه‌سازی بتواند به‌خوبی سردیس‌های مناسبی را بسازد.
 
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: گاهی‌اوقات اثری توسط مجسمه‌ساز خلق می‌شود؛ اما شورای داوری اثر را رد می‌کند. در این رفت‌ و برگشت‌های میان شورای داوری، سردیس‌ اهالی ادب اصلاح می‌شود؛ البته تلاش می‌شود که فرآیند ساخت سردیس‌ها با کم‌ترین اشکال و بالاترین کیفیت ساخته شوند و به نمایش دربیایند.
 
ضرغامی با اشاره به اقدامات سازمان زیباسازی برای جلوگیری از سرقت و مرمت سردیس‌ها توضیح داد: برای سرقت سردیس‌های اهالی فرهنگ و ادب اقداماتی در دست انجام است که اعلام می‌شود؛ اما در بحث ترمیم، این آثار در سطح شهر به صورت مستمر و مداوم رصد می‌شوند که اگر جایی نیاز به مرمت داشته باشند، مراحل ترمیم آن صورت بگیرد.   
وی در ادامه درباره توسعه فعالیت طرح «قصه‌گویی» خیابان ولیعصر به دیگر خیابان‌های تهران اشاره کرد: درحال حاضر خیابان ولیعصر درحال طی کردن روند مقدمات ثبت جهانی شدن است و از پروژه‌های درحال پیگیری اصلی حوزه فرهنگ است. از جمله اقدامات و سلسله برنامه‌های فرهنگی که برای ثبت جهانی‌ خیابان ولیعصر درحال انجام است، طرح قصه‌گویی و دیگر برنامه‌های این‌چنینی است. فعلا سازمان زیباسازی ایده‌ای برای توسعه و تعمیم این طرح به دیگر خیابان‌های تهران ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها