دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
تفاهم‌نامه‌های «تالیف کتاب» و «ایجاد سایت مبادله کتاب» در سمنان مبادله شد

همزمان با هفته کتاب «تفاهم‌نامه‌های تالیف کتاب مرتبط با فرهنگ شهدا و فرهنگ بومی سمنان» و نیز «طراحی و ایجاد سایت مبادله کتاب» روز دوشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار سمنان مبادله شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، در این مراسم که ظهر دوشنبه 26 آبان ماه در شهرداری سمنان برگزار شد، تفاهم‌نامه تولید مجموعه فرهنگ‌نامه شهدای سمنان با ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان، تفاهم‌نامه تولید پنج جلد کتاب مرتبط با فرهنگ سمنان با گویش سمنانی توسط فرهنگ شکوهی از اساتید زبان و ادبیات فارسی و گویش سمنانی و نیز تفاهم‌نامه ایجاد سایت تبادل کتاب با همت فعالان فرهنگی سمنان مبادله شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری سمنان در این نشست با تقدیر از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تلاش برای اجرای طرح پایتخت کتاب به تبیین اهداف و برنامه‌های تدوین شده برای ارائه تولیدات فرهنگی پرداخت و گفت: در خصوص فرهنگ‌نامه شهدا با همکاری ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان آثاری تالیف و ارائه شود.

عباس بابایی گفت: استاد شکوهی در قالب پنج جلد با عنوان «بات و نوات» آثاری در خصوص فرهنگ سمنان با استفاده از گویش سمنانی تولید منتشر می نماید.
 
در ادامه سیدمحمد ناظم رضوی شهردار سمنان اظهار داشت: طرح پایتخت کتاب طرحی مشترک بین ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها است و این موضوع بهانه ای برای شهرداری‌ها است تا در حوزه فرهنگ استان، کتاب و کتابخوانی تلاش مضاعفی را به انگیزه دستیابی به برند پایتخت کتاب انجام دهند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر با کارشناسان و مسئولان و پیگیری‌های صورت گرفته برای ارائه برنامه‌های پایتخت کتاب اظهار داشت: 20 برنامه با دبیرخانه پایتخت کتاب برنامه‌ریزی و مصوب شد.

ناظم رضوی افزود: از این طرح‌ها حدود هفت طرح مربوط به شهرداری سمنان است که به صورت اختصاصی و یا با مشارکت شهرداری اجرایی خواهد شد.

شهردار سمنان ادامه داد: طرح‌هایی مانند «کتابخانه الکترونیکی دانوش»، «شبکه کتابخانه مردمی نامک» و «جمعه بازار کتاب» به صورت مشترک و نیز «سامانه تکاب» با هدف توزیع الکترونیکی کتاب با همکاری کتابخانه‌های عمومی و طرح «بازیافت کتاب» به صورت اختصاصی توسط شهرداری و نیز طرح «مسافر کهکشان» که مشترک با دبیرخانه پایتخت کتاب اجرا می‌شود.

وی اذعان داشت: اگر این برنامه‌ها و طرح‌هایی که در حوزه کتاب توسط شهرداری و یا سایر سازمان‌ها از جمله کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و آموزش و سازمان‌های مردم نهاد با مشارکت فعال مردم پیگیری شود شهر سمنان در سال آتی و یا سال‌های بعد به عنوان شهری فعال، موثر، با انگیزه و دارای برنامه در حوزه کتاب و کتابخوانی شناخته شود.

شهردار سمنان گفت: ناشران نیز می‌توانند برنامه‌های زیادی در حوزه ارتقا، بهبود و ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها