دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
فروش حدود 200 میلیون تومانی «تابستانه سال 99» در استان سمنان

رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از فروش بیش از یک میلیارد و 941 میلیون ریال کتاب در قالب طرح تابستانه کتاب 99 در این استان خبر داد.

شمسی‌ضحی دوست‌محمدیان رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان در این باره گفت: طرح تابستانه کتاب 99 با مشارکت 11 کتابفروشی این استان و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد شرایط مناسب برای دسترسی مردم به کتاب اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح امسال با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» از 18 مرداد همزمان با عید سعید غدیر در استان سمنان اجرایی شد، افزود: 11 کتابفروشی استان در این طرح همکاری و مشارکت داشتند و در قالب این طرح بیش از یک میلیارد و 941 میلیون و 111 هزار ریال کتاب از کتابفروشی‌های طرف قرارداد این طرح در استان سمنان خریداری شد.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: در این طرح برای علاقه‌مندان شرایط خرید کتابهای عمومی، کودک و نوجوان و کتاب های دانشگاهی با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب ‌فروشی‌های عضو طرح فراهم شد و سقف مجاز خرید برای هر خریدار نیز یک میلیون و 500 هزار ریال بوده است.

وی با اشاره به مشارکت 11 کتابفروشی استان سمنان در طرح تابستانه کتاب افزود: از این تعداد هفت کتابفروشی شامل «پاتوق کتاب»، «خانه کتاب بامداد»، «خلاق»، «سوشیانس»، «شهر کتاب»، «کتاب ارسطو» و «کتاب اشراق» در سمنان، دو کتابفروشی «سرزمین کتاب» و «کتابکده» در شاهرود و دو کتابفروشی «شهر کتاب» و «مجموعه فرهنگی دانشجو» در دامغان در طرح تابستانه کتاب مشارکت و فعالیت داشتند.

در طرح «تابستانه کتاب ۹۹» به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتابفروشی ها پوشش داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها