چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
«سسین» در کتابفروشی‌ها

مجموعه داستان «سسین»، اثر محمدرضا تقوی‌‌فرد طی روزهای گذشته از سوی انتشارات هم‌قلم راهی کتابفروشی‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «سسین» مجموعه داستان کوتاه به قلم محمدرضا تقوی‌فرد است که به مرور زمان و طی چند سال به رشته تحریر درآمده است. داستان‌های کوتاهی که با سبک و قلم خاص نویسنده نوشته شده و با ادبیاتی نزدیک به هم قابل تجمیع در یک کتاب است.

شاید در نگاه اول بتوان داستان‌های این مجموعه را به مکتب‌هایی چون سورئالیسم و ناتورالیسم نسبت داد؛ اما واقعیت پنهان در لابه‌لای نوشته‌های گردآمده در این اثر نشان می‌دهد که نویسنده قصد دارد خواننده جست‌وجوگر و کنجکاور را با واقعیت‌هایی آشنا کند که برای دریافت ذهنی آن‌ها نیازمند روشنی بیشتری است که با پیمودن راه تا انتها می‌توان به این روشنی قابل قبول و درک واقعیت‌ها دست یافت.

سسین متشکل از 6 داستان خیلی کوتاه است که به تکیه بر مفاهیم زیبایی‌شناسی و نشانه‌شناسی تصویری و کلامی نگاشته شده است. داستان‌های این کتاب از میان داستان‌های کوتاه نویسنده انتخاب شده و وجه اشتراک همه آنها ایجاز و اعجاز کلامی در آن است. 
 
تعدادی از داستان‌های این مجموعه بارها در نشریات مختلف منتشر شده است و بعضی نیز تاکنون در جایی منتشر نشده است. داستان‌های این مجموعه از ویژگی‌هایی برخوردارند که شاید به همین دلیل هم بشود آن‌ها را در یک مجموعه جای داد. داستان‌هایی که خیلی کوتاه هستند و با زبانی مشترک پدید آمده‌اند و می‌توان با ویژگی‌هایی نظیر آنچه گفته شد آن‌ها را در یک گروه قرار داد.

هر یک از داستان‌های این مجموعه، مضمون جداگانه‌ای را در قالب رویدادها بیان می‌کند. رویدادهایی که آمایش یک مضمون مشخص در هر داستان کوتاه است و در پایان هر داستان می‌توان به آن دست یافت و راجع به آن گفت یا نوشت.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«خیلی جوان‌تر از آن بود که بخواهد از خانواده‌اش جدا شود و دور بیفتد. هم قد و قواره‌هایش محکم سر جای خود نشسته بودند و هر طرف که همه می‌رفتند آن‌ها هم آن طرفی بودند. انگار لذت زندگی در همین به یکتدیگر وابسته بودن‌ها بوده و اصلا قرار گذاشته بودند که اگر بنا شد روزی هم از بالا به زیر بیفتد این کار را با هم بکنند تا هیچ کس داغ دوری دیگری را تحمل نکند.»
 
مجموعه داستان کوتاه «سسین» اثر محمدرضا تقوی‌فرد در 48 صفحه با تیراژ 5000 نسخه به‌بهای 10هزار تومان از سوی انتشارات هم قلم منتشر شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها