سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
لزوم توجه به محتوای قرآن به‌جای تاکید مفرط بر داشتن جلد زیبا

در نشست کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، ضمن بررسی سرفصل «انس با قرآن» از فصول 15 گانه مورد تاکید مقام معظم رهبری، بر لزوم توجه به محتوا و اصل کتاب آسمانی بیش از ظاهر آن، تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، اعضای شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در این نشست که عصر روز دوشنبه به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و در محل این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اهمیت قرآن و لزوم توجه به مفاهیم آن به بیان اهمیت ضرورت توجه به مفاهیم و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه پرداختند و تاکید کردند: متاسفانه در بحث قرآن کریم بیشتر از مفاهیم و مباحث بلند آن و نیز به کاربستن این موارد در زندگی و ترویج سبک زندگی قرآنی به ظواهر قرآنی بیشتر پرداخته می شود.

اعضای این نشست توجه به اخلاق، وحدت در جامعه، صبور بودن و ... را از جمله مفاهیم قرآنی دانستند و تاکید کردند: به ظاهر و فیزیک کتاب آسمانی و اینکه قرآن جلد زیبایی داشته باشد، بیشتر از اصل قرآن پرداخته شده‌ است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه حریف فرهنگی، آگاهانه در حال تلاش و فعالیت است تا به فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی و دینی مردم ایران آسیب برساند، خواستار هوشیاری مردم و فعالان فرهنگی و دینی برای مقابله با این توطئه شد.

فرشید فلاح گفت: متاسفانه دشمنان برای مقابله با ارزش‌های فرهنگی و دینی از حساسیت‌های ما بهره‌برداری می‌کند و باید آگاهانه و بسیار دقیق با این توطئه مقابله‌ شود.

در نشست‌های کارگروه علمی پژوهشی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان سرفصل‌های 15 گانه که بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری تدوین شده است، بررسی شده و تاکنون 13 سرفصل تصویب شده و دو سرفصل حقوق شهروندی و انس با قرآن هم در حال بررسی است.

این کارگروه با هدف بررسی کارشناسانه مباحث فرهنگی و آماده سازی این مباحث برای طرح در نشست شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل و به دبیری مدیرکل کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها